صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیدار بایدن و جینپینگ به صورت آنلاین

جو بایدن و شی جینپینگ، رئیس جمهوران کشورهای چین و امریکا به صورت آنلاین دیدار و گفتگو کردند.

جو بایدن و شی جینپینگ، رئیس جمهوران کشورهای چین و امریکا به صورت آنلاین دیدار و گفتگو کردند.

پیک‌آفتاب: رهبران دو اقتصاد اول جهان، جو بایدن و شی جینپینگ، به صورت مجازی دیدار کردند طوریکه تنش میان دو کشور بر سر تایوان و همچنین مسایل تجاری و حقوق بشری تشدید شده است. اما هر دو رهبر پس از این دیدار ابراز امیدواری کردند که روابط بین‌شان را بهبود بخشیده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین این گفتگو را سازنده توصیف کرده و افزوده است که این نشست به “تعمیق روابط دو کشور و درک متقابل” کمک کرده است. رسانه‌های چینی همچنین گزارش می‌دهند که رئیس جمهور این کشور، در این دیدار بر اهمیت روابط حسنه میان واشنگتن و پکن برای مقابله با کووید-19، تغییرات اقلیمی و تروریزم تاکید کرده است.

این دیدار در حالی برگزار شد که مسایل مربوط افغانستان از محورهای اصلی این نشست بود. رئیس جمهوران کشورهای چین و امریکا، اما گفته‌اند که جامعه جهانی باید متعهدانه تلاش کنند تا از وقوع فاجعه انسانی در افغانستان جلوگیری شود.

شی ‌جینپینگ، رئیس جمهور چین پیش از دیدار گفته بود که پکن “آماده است که روابط دو کشور را بهبود بخشیده و آن را به سمت مثبت سوق دهد”. این گفتگو، یکی از مهم‌ترین گفتگوهای دو رئیس جمهور از زمان روی کار آمدن جو بایدن است.

رئیس جمهور چین، در این گفتگو تأکیده کرده که از نظر او “اصل احترام متقابل” باید از جانب هر دو کشور رعایت شود و به برقراری “روابط مستحکم” کمک کند.

جو بایدن اما گفته که او و آقای جینپینگ همیشه “ارتباط صادقانه و صریح” داشته‌اند. بایدن اما در این دیدار تأکید کرده که “باید یقین پیدا کنیم که رقابت میان دو کشور به تخاصم نه انجامد”.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بر سر سرنوشت تایوان طی هفته‌های گذشته بین امریکا و چین افزایش یافته بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x