صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واکنش طالبان به گفته‌های وزیر داخله پاکستان

طالبان به اظهارات وزیر داخله پاکستان واکنش نشان داده و گفته‌اند که تجهیزات نظامی ناتو در افغانستان، به دست تحریک طالبان پاکستان، واقعیت ندارد.

طالبان به اظهارات وزیر داخله پاکستان واکنش نشان داده و گفته‌اند که تجهیزات نظامی ناتو در افغانستان، به دست تحریک طالبان پاکستان، واقعیت ندارد.

پیک‌آفتاب: به نقل از رسانه‌ها، معاون سخنگوی طالبان تاکید می‌کند که به هیچ گروهی به شمول تحریک طالبان پاکستان در افغانستان پناه داده نمی‌شود و از قلم‌رو این کشور در برابر دیگران استفاده نخواهد شد.

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان گفته است: “ما اطمینان می‌دهیم و تعهد می‌سپاریم که از خاک ما برای هیچ کشوری آسیب و کدام تهدیدی متوجه نیست و مشکلاتی که در داخل پاکستان است، آن مشکلات درونی خود آنهاست”.

از جانب دیگر، پاکستان سال‌ها است که به تربیه و پناه دادن گروه‌های هراس‌افگن متهم است. اکنون این کشور ادعا می‌کند که تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان برای طرح‌ریزی حمله‌ها در خاک پاکستان کار می‌گیرد.

وزیر داخله پاکستان دو روز پیش ادعا کرد که جنگجویان تحریک طالبان پاکستان برای حمله در آن کشور، از تجهیزات نظامی به‌جامانده ناتو در افغانستان کار می‌گیرند.

شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان گفته بود: “آنان از جنگ‌افزارهایی که از نیروهای ناتو به‌جامانده‌اند استفاده کرده‌اند. از دید من طالبان افغانستانی برای فهماندن طالبان پاکستانی، تلاش‌های زیادی کرده‌اند اما آنان نمی فهمند. آنان در ولایت‌های کنر، ننگرهار، نورستان، پکتیا و خوست که با ما هم‌مرزاند حضور دارند و حمله‌ها را در پاکستان انجام می‌دهند، حمله‌هایی که افزایش نیز یافته‌اند”.

اظهارات وزیر داخله پاکستان پس از آن مطرح می‌شود که تحریک طالبان پاکستان پس از گفتگوهای بی‌نتیجه با حکومت آن کشور، حمله‌هایش را در بخش‌های گوناگون از جمله ایالت خیبرپختونخواه افزایش داده است.

از سوی دیگر؛ سید ذاکرشاه سادات، آگاه مسایل نظامی به این باور است: “پاکستان از زمان تاسیس‌اش همیشه این تهمت‌ها را به نظام‌های افغانستان می‌بندد.”

طاهرخان، خبرنگار پاکستانی اما می‌گوید: “اسلحه افغانستان قاچاق می‌شود، روز گذشته در یک گزارشی تازه که نشر شد، کسانی که در باجور پاکستان خرید و فروش سلاح را می‌کنند، آن‌ها نیز این را تایید می‌کنند که سلاح افغانستان قاچاق می‌شود.”

با این حال گروه بین‌المللی بحران در یک گزارش تازه می‌گوید که پاکستان تلاش دارد که از نتیجه جنگ 20 ساله افغانستان بیش‌ترین سود را ببرد.

این در حالی است که پیش‌تر معید یوسف، مشاور امنیت ملی‌ پاکستان گفته بود که هنوز هم از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌شود.

معید یوسف: از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌شود

پاکستان به دنبال تخصصی کردن جاسوسی در افغانستان

پس از بازگشت طالبان به قدرت، حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته است

پاکستان: اعتماد به طالبان اشتباه است، آن‌ها غیر قابل تغییر هستند

کریس الکساندر: پاکستان حامی اصلی تروریسم است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x