صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاکستان: اعتماد به طالبان اشتباه است، آن‌ها غیر قابل تغییر هستند

روزنامه اکسپرس تربیون در تازه‌ترین گزارش خود، سیاست پاکستان در قبال طالبان را زیر سوال برده و تاکید کرده که طالبان به رغم حمایت‌های پاکستان، حاضر نیستند که خط دیورند را به عنوان سرحد دو کشور به رسمیت بشناسند.

روزنامه اکسپرس تربیون پاکستان، طالبان را غیر قابل اعتماد خوانده و می‌گوید که انتظار تغییر در رفتارهای آن‌ها اشتباه است.

پیک‌آفتاب: روزنامه اکسپرس تربیون در تازه‌ترین گزارش خود، سیاست پاکستان در قبال طالبان را زیر سوال برده و تاکید کرده که طالبان به رغم حمایت‌های پاکستان، حاضر نیستند که خط دیورند را به عنوان سرحد دو کشور به رسمیت بشناسند.

دولت پاکستان به تازگی از تخریب حصارها در امتداد خط دیورند از سوی افراد طالبان ابراز نگرانی کرده و گفته که شواهد نشان می‌دهد که طالبان با استفاده از لاری، حصارهای کشیده شده مرزی را تخریب می‌کنند.

روزنامه اکسپرس تریبون که یک رسانه نزدیک به حکومت پاکستان از سیاست‌های طالبان در قبال زنان نیز انتقاد کرده و می‌نویسد که تظاهرات چندماه اخیر زنان افغانستانی در اعتراض به سیاست طالبان علیه زنان، بازتاب دهنده خشم و به ستوه آمدن‌شان می‌باشد.

اکسپرس تریبون هم‌چنین با اشاره به لغو نهادهای دموکراتیک مانند پارلمان و کمیسیون انتخابات گفته که طالبان می‌خواهند در افغانستان صلح حاکم بر گورستان را برقرار‌سازند. این روزنامه می‌افزاید که اگر طالبان دموکراسی، جامعه متکثر و حقوق زنان را نپذیرند، افغانستان به سوی انحطاط پیش خواهد رفت.

این موقف تند ضد طالبان در حالی از یک رسانه دولتی پاکستان منتشر می‌شود که اسلام‌آباد طی چهار ماه گذشته، لابی‌گر اصلی طالبان در سطح بین‌المللی بوده و چندین نشست را نیز به همین هدف برگزار کرده است.

پاکستان میزبان نشست سازمان همکاری‌های اسلامی درباره افغانستان

این تنش‌ها در حالی برانگیخته می‌شود که تنش‌های مرزی در هفته‌های اخیر میان طالبان و پاکستان بالا گرفته است. وزارت دفاع طالبان اخیراً اعلام کرد که دخالت‌های پاکستان را بی‌جواب نمی‌گذاریم. قاری فصیح‌الدین، رئیس ستاد ارتش طالبان در سفر به ولایت ننگرهار گفته بود که “طالبان به روابط صمیمانه همسایگی متعهد است، اما در صورت تجاوز ساکت نخواهد ماند.”

رئیس ستاد ارتش طالبان: در برابر تجاوز پاکستان سکوت نمی‌کنیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x