صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سفیر فلسطین، خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد

پیک آفتاب: نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد«ریاض منصور» روز چهارشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: خواست ما از شورای امنیت سازمان ملل متحد این است که درخواست ما برای دستیابی به عضویت کامل در این سازمان را مورد بررسی مجدد قرار بدهد. باربادوس و جامائیکا یکی از  ۱۴۰کشورهایی هست که فلسطین را […]

پیک آفتاب: نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد«ریاض منصور» روز چهارشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: خواست ما از شورای امنیت سازمان ملل متحد این است که درخواست ما برای دستیابی به عضویت کامل در این سازمان را مورد بررسی مجدد قرار بدهد.

باربادوس و جامائیکا یکی از  ۱۴۰کشورهایی هست که فلسطین را به تازگی به رسمیت شناخته است.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: به کسانی که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته اند، می گوییم که هیچ دلیلی برای تاخیر بیشتر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر تعجب می‌کنید که آیا در سمت درست تاریخ هستید، از خود یک سوال بپرسید: «آیا کاری که من انجام می‌دهم حامی آزادی و صلح است یا امکان ادامه ظلم و درگیری؟» باید این سؤال را از خود بپرسید.»

در ادامه ی سخنانش گفت: پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد به این اشاره می‌کند که موضوع برپایی کشور فلسطین در گرو امیال تندروها در اسرائیل نیست.

ایشان اضافه کرد: مجمع عمومی سازمان ملل در روز ۱۰ مه نشستی فوق‌العاده دارد و ما مطمئن هستیم که این مجمع از عضویت کامل ما در سازمان ملل متحد حمایت می کند و هیچکس نمی‌تواند از راه حل دو کشوری با تماشا کردن حمایت کند در حالی که اسرائیل تلاش می‌کند کشور فلسطین را نابود می کند.

سفیر فلسطین با اشاره به جنگ کنونی اسرائیل علیه غزه افزود: جنایت‌ها علیه ملت فلسطین ادامه دارد و گورهایی جمعی در اطراف بیمارستان‌هایی که با یورش اسرائیل مواجه بودند پیدا شده است.

منصور درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه برغم هشدارها گفت: باید از عملیات نظامی در رفح جلوگیری شود و به صورت فوری توافق آتش‌بس حاصل شود.

قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ۳۰ ثور  در نشست  شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد که با مخالفت آمریکا و وتوی این کشور به تصویب نرسید.

این قطعنامه ۱۲ رای مثبت، دو رای ممتنع و یک رای مخالف از شورای امنیت ۱۵ عضوی کسب کرد.
تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل  مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد .

وزارت خارجه آمریکا همان روز پیش از رای گیری اعلام کرد که واشنگتن به این قطعنامه رای مثبت نخواهد داد.

فلسطین در  سال ۲۰۱۱ ،برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود، اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.فلسطین تاکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x