صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد؛ایران شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده است

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با رد اتهامات بی اساس اسرائیل علیه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد،حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است.

پیک آفتاب: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد«امیرسعید ایروانی»در نامه ای به رئیس شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نوشت: «ادعای غیرمستند و ارجاعات ناصواب علیه جمهوری اسلامی ایران در نامه مورخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به دبیرکل و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴) را رد می‌ کند.»

مقام بلند رتبه دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ادعای مطروحه نامه مزبور بی اساس و صرفاً تلاش مذبوحانه اسرائیل برای منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات شنیع و اقدامات نسل کشی است که توسط این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می شود.

براساس گزارش بدست آمده ایروانی گفته است:این ادعاهای بی‌اساسی تلاش برای  گمراه کردن با هدف سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به تجاوزات مداوم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت سازمان ملل است.

ایروانی در ادامه سخنانش «مجددا تاکید می‌نماید که جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد. با این حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود ذیل قوانین بین المللی برای پاسخ به هرگونه استفاده از زور یا اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی خود محفوظ می‌دارد.»

امیرسعید ایروانی«سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد» در پایان خواسته است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x