صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاکستان میزبان نشست سازمان همکاری‌های اسلامی درباره افغانستان

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به تاریخ 17 دسامبر، پاکستان میزبان نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی است و عربستان سعودی که فعلاً ریاست کنونی این سازمان را به عهده دارد، آماده می‌شود که در این نشست شرکت کند.

قرار است که پاکستان به تاریخ 17 دسامبر میزبان نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی درباره اوضاع فعلی افغانستان شود.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به تاریخ 17 دسامبر، پاکستان میزبان نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی است و عربستان سعودی که فعلاً ریاست کنونی این سازمان را به عهده دارد، آماده می‌شود که در این نشست شرکت کند.

در بیانیه وزارت خارجه سعودی آمده است که این نشست فوق‌العاده درباره اوضاع افغانستان در پاکستان برگزار می‌شود. هم‌زمان با اصدار اعلامیه وزارت خارجه عربستان سعودی، خبرگزاری دولتی کشور شاهی عربستان گزارش داده که این کشور معتقد است که برگزاری نشست فوق‌العاده شورای وزارتی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اوضاع انسانی افغانستان ضروری است.

در متن این گزارش آمده است که مردم افغانستان با بحران فزاینده انسانی مواجه‌اند که با فرارسیدن فصل زمستان وضعیت وخیم‌تر نیز خواهد شد و مردم بیشتر از پیش به کمک‌های انسانی فوری نیاز دارند.

خبرگزاری دولتی عربستان نسبت به فروپاشی اقتصادی افغانستان و وخامت اوضاع معیشتی در این کشور هشدار داده و گفته است که احتمال می‌رود این وضعیت به بی‌ثباتی بیش‌تر منطقه بینجامد که پیامد آن مهاجرت و بی‌ثباتی بیشتر است.

این در حالی است که پاکستان به تاریخ 20 عقرب  سال روان نیز میزبان نشست تروئیکا توسعه یافته درباره افغانستان بود.

میزبانی پاکستان از نشست ترویکا درباره افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x