صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نخست وزیر پیشین قطر: آینده اروپا در گرو خروج از سیطره امریکا است

حمد بن جاسم، نخست وزیر پیشین قطر گفته است که آینده اروپا در گرو خروج‌اش از دایره سلطه امریکا و گفتگو با چین است.

حمد بن جاسم، نخست وزیر پیشین قطر گفته است که آینده اروپا در گرو خروج‌اش از دایره سلطه امریکا و گفتگو با چین است.

پیک‌آفتاب: شبکه خبری روسیه تودی (Russia Today) با نشر گزارشی به نقل از حمد بن جاسم، نخست وزیر پیشین قطر نوشته که اروپا باید خود را از سیطره امریکا خارج کند، زیرا این به نفع کشورهای اروپایی است.

در همین حال، بن جاسم در توییتی نوشته است: “اروپا و در رأس آن آلمان به دلیل پی‌آمدهای بحران اوکراین و ناتوانی کشورهای اروپایی برای خروج از دایره سلطه امریکا بر این کشورها به دلیل ضعف توانایی‌های نظامی آن‌ها و شکننده بودن اقتصاد و مواضع سیاسی‌شان، در وضعیت دشواری به سر می‌برند.”

وی در توییت دیگری تصریح کرده است: “اروپا با رهبری آلمان و فرانسه خواهند فهمید که ناگزیر باید قبل از وقوع بحران دوم و مقابله اقتصادی یا نظامی میان واشنگتن و بیجینگ درباره تایوان، با چین مذاکره کنند. من شک دارم که امریکا وارد جنگ گسترده‌ای با چین شود.

بن جاسم تاکید کرده که در تمام موارد، بازنده اول اروپا است، مگر این‌که مذاکره با چین را آغاز نمایند. این مسئله احتمالاً راه‌حل برای وضعیت راکد اوکراین نیز می‌باشد.

پیش از این، یک مقام آلمانی با اشاره به دشواری‌های ناشی از عدم واردات گاز روسیه، گفته بود: “مخزن‌های گاز آلمان اکنون 65 درصد پُر است، در حال حاضر نسبت به هفته‌ای پیش وضعیت بهتر است، اما هنوز برای عبور از زمستان بدون گاز روسیه کافی نیست. اکنون باید دید تعمیر و نگه‌داری خط لوله نورد استریم-1، در این هفته پایان می‌پذیرد یا نه؟”

هفته گذشته گازپروم که شرکت ارائه دهنده گاز به خط لوله نورداستریم است، اعلام کرد که تحویل گاز روسیه متوقف شد. دلیل این توقف هم تعمیر و نگه‌داری، آزمایش قطعات مکانیکی و سیستم‌های اتوماسیون عنوان شد و انتظار می‌رود اقدامات مربوطه بین 11 تا 21 جون، انجام شود.

قوانین جدید دولت روسیه برای صادرات گاز به کشور‌های وابسته به انرژی روسیه از اوایل ماه اپریل به اجرا درآمد، اما اتحادیه اروپا نپذیرفت که بهای گاز را به روبل پرداخت نماید. با این وجود مهلت‌های نهایی مسکو اکنون فرارسیده و کشور‌های اروپایی باید در مورد شرط روسیه یا توقف واردات گاز خود از این کشور تصمیم بگیرند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر فایننشال تایمز به نقل از کارشناسان اقتصادی نوشته بود که با افزایش تورم و کمبود منابع انرژی، خطر ورود اقتصاد امریکا و اروپا به رکود به شدت افزایش یافته است. فایننشال تایمز با نشر گزارشی نوشته بود که با افزایش نگرانی‌ها درباره تامین گاز اروپا در زمستان آینده و تصمیم بانک مرکزی امریکا برای افزایش نرخ بهره جهت مقابله با تورم فزاینده، اقتصاددانان جهان دیگر به آینده اقتصاد غرب خوش‌بین نیستند.

افزایش خطر ورود امریکا و اروپا به عصر رکود اقتصادی

روسیه: اتحادیه اروپا استقلال خود را به نفع امریکا کنار می‌گذارد

مدودف: اوکراین، افغانستان دیگر برای امریکا است

استراتیژی کلان امریکا، پنهان کردن افول است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x