صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مدودف: اوکراین، افغانستان دیگر برای امریکا است

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفته که امریکا به یک افغانستان جدید نیاز دارد که اوکراین امروزی به سرعت در حال تبدیل شدن به آن است.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفته که امریکا به یک افغانستان جدید نیاز دارد که اوکراین امروزی به سرعت در حال تبدیل شدن به آن است.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری بین‌المللی روسیه (ریا نووستی)، با نشر گزارشی به نقل از دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه نوشته که کاخ سفید علی‌رغم شکست اخیرش در افغانستان، به طوری غیرقابل کنترل به ارسال تسلیحات به دولت کی‌ف ادامه می‌دهد و این در حالی است که پنتاگون همه چیز را انکار می‌کند و پی‌هم دروغ می‌گوید.

مدودف تصریح کرده که کشورهای غربی و امریکا با این کارشان صرف در صدد طولانی کردن جنگ و فروش محصولات جنگی خود به اوکراین و سایر کشورها اند که پی‌آمد آن برای کشورهای غربی سنگین تمام خواهد شد.

در پیوند به این مسئله، پیش‌تر یک روزنامه‌نگار امریکایی گفته بود که کاخ سفید در تلاش است تا جنگ در اوکراین طولانی‌تر شود. او افزوده بود که دلیل این مسئله، این است که از بحران موجود تنها صنایع نظامی امریکا نفع می‌برند و پیمان‌کاران نظامی امریکا در این مسئله نقش اصلی را دارند.

افشاگری تازه؛ تنها پیمان‌کاران نظامی امریکا از جنگ اوکراین سود می‌برند

از سوی دیگر، مدودف با انتشار پیامی در کانال تلگرام خود در این باره نوشته است: “علی‌رغم شکست سال گذشته در قبال رها شدن تجهیزات نظامی به ارزش 85 میلیارد دالر در افغانستان، کاخ سفید هم‌چنان به ارسال غیرقابل کنترل تسلیحات به رژیم کی‌ف ادامه می‌دهد.”

وی افزوده که “تجربه‌های فساد ارتش امریکا در کابل و قندهار به پایان رسیده، اما طرح‌های خاکستری برای فروش تسلیحات به کشورهای ثالث پایان نیافته، زیرا آن‌ها «سرسبزی زیادی» به ارمغان می‌آورند.”

مدودف توضیح داده که ایالات متحده به یک افغانستان جدید نیاز دارد که اوکراین امروزی به سرعت در حال تبدیل شدن به آن است و پنتاگون نیز در این باره به طور قابل پیش‌بینی همه چیز را انکار می‌کند، دروغ می‌گوید و در ارائه شهادت نیز گیج می‌شود.

در همین حال، نیویارک تایمز پیش‌تر به نقل از نظامیان سابق امریکا گزارش داده بود که تعدادی از ماموران سازمان استخبارات مرکزی امریکا (CIA) و کوماندوهای ناتو در جنگ اوکراین حضور دارند. این روزنامه حضور نیروهای استخبارات مرکزی امریکا  و کوماندوهای ناتو در جنگ اوکراین را تایید کرده و گزارش داده بود که فرانسه نیز در نظر دارد برای مقابله با روسیه، کمک‌های نظامی جدیدی را به اوکراین بفرستد.

حضور ماموران سیا و کوماندوهای ناتو در جنگ اوکراین

معاون رئیس شورای امنیت روسیه هم‌چنین با اشاره به این مطلب که روسیه به تمام اهداف خود در اوکراین دست خواهد یافت، گفته که سارقان حرفه‌ای اسلحه در ایالات متحده و اوکراین جیب خود را به خوبی پُر می‌کنند. تروریست‌ها و افراطی‌ها انواع کشنده‌تری از تجهیزات نظامی خواهند داشت. روسیه به تمام اهداف خود خواهد رسید و صلح طبق شرایط ما برقرار خواهد شد و نه براساس شرایط کسانی‌که در اروپا و خارج از آن دادوفریاد می‌کنند.

در پیوند به این موارد، پیش‌تر سفیر روسیه در امریکا با اشاره به ادامه کمک‌های تسلیحانی واشنگتن به اوکراین گفته بود که امریکا به دنبال پایان صلح‌آمیز این بحران نیست و به تنش‌ها میان دو کشور دامن می‌زند.

آنتونوف: ارسال تسلیحات به اوکراین، تقابل نظامی روسیه و امریکا را بالا برده است

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفته بود که امریکایی‌ها، 200 نوع از مهمات هسته‌ای تاکتیکی خود را در شش کشور اروپایی عضو ناتو مستقر کرده‌اند.

پوتین: امریکا 200 نوع مهمات هسته‌ای در شرق اروپا مستقر کرده است

استراتیژی کلان امریکا، پنهان کردن افول است

امریکا: اوکراین ثبات ندارد و هر لحظه خواسته‌هایش تغییر می‌کند

پاپ فرانسیس: جنگ اوکراین به جنگ منطقه‌ای تبدیل شده است

افشاگری‌های تازه جنگ اوکراین؛ حضور چهار هزار جنگجوی امریکایی در خط مقدم جنگ

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x