صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حضور ماموران سیا و کوماندوهای ناتو در جنگ اوکراین

نیویارک تایمز به نقل از نظامیان سابق امریکا گزارش می‌دهد که تعدادی از ماموران سازمان استخبارات مرکزی امریکا (CIA) و کوماندوهای ناتو در جنگ اوکراین حضور دارند.

نیویارک تایمز به نقل از نظامیان سابق امریکا گزارش می‌دهد که تعدادی از ماموران سازمان استخبارات مرکزی امریکا (CIA) و کوماندوهای ناتو در جنگ اوکراین حضور دارند.

پیک‌آفتاب: این روزنامه حضور نیروهای استخبارات مرکزی امریکا  و کوماندوهای ناتو در جنگ اوکراین را تایید کرده و گزارش می‌دهد که فرانسه نیز در نظر دارد برای مقابله با روسیه، کمک‌های نظامی جدیدی را به اوکراین بفرستد.

نیویارک تایمز می‌نگارد: “کارکنان سیا و کوماندو‌های بریتانیا، فرانسه، کانادا و لیتوانی، از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در این کشور حضور دارند، هر چند دولت امریکا و کشور‌های ناتو منکر استقرار نیرو‌های خود در اوکراین هستند.”

سپوتنیک، خبرگزاری رسمی روسیه نیز به نقل از فیلیپ جیرالدی، مقام سابق سیا و مامور اطلاعاتی این سازمان در مورد گزارش نیویورک تایمز نگاشته است: “به نظرم گزارش نیویورک تایمز از هر جهت گزارش درستی است و همان چیزی است که من این روز‌ها به گوشم می‌خورد. آموزش‌های فراوانی در پایگاه نظامی گرافنوور آلمان می‌دهند تا اوکراینی‌ها با تسلیحات جدید آشنا شوند.”

گزارش به نقل از کارن کیاتکوفسکی، افسر بازنشسته نیروی هوایی امریکا در ادامه می‌افزاید: “تلاش دولت امریکا در این راستا تلاشی جدی است، چرا که پول عملیات‌های سیا و فروش سلاح و حمایت و آموزش نظامی، آزادانه از کانگرس و دولت بایدن سرازیر می‌شود. این وضعیت نشان می‌دهد که عملیات‌های استخباراتی در داخل اوکراین و اطراف آن، برای دولت امریکا اهمیت حیاتی دارند.

سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه نیز در گفتگو با نشریه «لوپاریزین» گفته است: “نیرو‌های نظامی اوکراین برای حضور در مناطق زیر آتش دشمن، به موترهای زرهی نیاز دارند. بنابراین فرانسه تعداد قابل توجهی از این موترهای زرهی را برای نقل و انتقال نظامیان اوکراینی ارسال خواهد کرد.”

قرار است امروز سه‌شنبه 28 جون، شورای امنیت سازمان ملل به درخواست اوکراین تشکیل نشست دهد. در این نشست، جنگ اوکراین و تهاجم روسیه به خاک این کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x