صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیدار هیئت طالبان با سفرای 16 کشور غربی در قطر

وزارت خارجه طالبان گفته که هیئت اعزامی امارت اسلامی به دوحه با سفرای 16 کشور غربی نشست داشته است. در این نشست، هیئت طالبان تعهد کرده که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نشود. این در حالی است که پنتاگون به تازگی از سربازگیری داعش در افغانستان گزارش داده است.

وزارت خارجه طالبان گفته که هیئت اعزامی امارت اسلامی به دوحه با سفرای 16 کشور غربی نشست داشته است. در این نشست، هیئت طالبان تعهد کرده که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نشود. این در حالی است که پنتاگون به تازگی از سربازگیری داعش در افغانستان گزارش داده است.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه طالبان در رشته توییتی گفته که در این دیدار امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان و سفرای ۱۶ کشور غربی، روی وضعیت بشری در افغانستان، حقوق بشر، کمک‌های بشردوستانه، روابط سیاسی، امور تعلیمی و اجتماعی و حقوق آموزگاران گفتگو کرده‌اند.

شرکت کنندگان وعده سپردند که تلاش‌های ممکن و جدی را در راستای بهبود وضعیت شهروندان افغانستان به خرج دهند و مقامات غربی گفته‌اند که جامعه جهانی آماده است تا گام‌های موثری را در بخش کمک‌های بشردوستانه بردارد.

در این نشست، مقامات غربی نگرانی‌های‌شان را در مورد امنیت و فعالیت گروه‌های تروریستی ابراز داشته‌اند، هیئت طالبان اما تعهد کرده که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری اقدام نخواهد شد.

شرکت کنندگان هم‌چنین در‌ مورد تحریم‌ها، دارایی‌های مسدود شده و تصمیم اخیر رئیس جمهور امریکا گفتگو کرده‌اند و وزیر خارجه طالبان گفته که طالبان به هیچ صورت نمی‌پذیرد تا از این پول به نام کمک‌های بشردوستانه و یا غرامت استفاده شود.پ

جان جانسن، شارژدافیر سفارت امریکا اما گفته که صحبت‌های رئیس جمهور بایدن در مورد تقسیم این پول‌ در رسانه‌ها سوءتعبیر شده و کار روی یک میکانیزمی جریان دارد که احتمالاً بخشی از این پول در اختیار بانک مرکزی افغانستان قرار داده شود تا به عنوان پشتوانه، کار گرفته شود.

روز گذشته جن ساکی، سخنگوی ریاست جمهوری امریکا نیز گفت که در مورد سرمایه بانک مرکزی افغانستان که قرار است به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتمبر ۲۰۰۱، به عنوان غرامت پرداخت شود، دادگاه آن کشور تصمیم خواهد گرفت.

سرنوشت دارایی‌های افغانستان پشت میز دادگاه روشن می‌شود

پیش از این؛ جو بایدن، با امضای یک فرمان اجرایی، بخشی از دارایی‌های مسدود شده افغانستان در امریکا را برای پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حمله 11 سپتمبر 2001، اختصاص داده بود.

تقسیم سرمایه‌های ملی افغانستان بین خانواده‌های امریکایی

این تصمیم واکنش تند جهانی و منطقه‌ای را به دنبال داشت و از جمله روز سه‌شنبه اکثر شهرهای افغانستان شاهد تظاهرات‌های گسترده شهروندان افغانستان بود.

شهروندان: امریکا غرامت 20 سال کشتار شهروندان افغانستان را بپردازد

دیده‌بان حقوق بشر: امریکا به جای طالبان، مردم افغانستان را مجازات می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x