صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ترس ناتو از روسیه؛ هشدار لاوروف از جنگ جهانی سوم، ناتو: ما دخالت نمی‌کنیم

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که جنگ جهانی سوم هسته‌ای و ویران‌گر خواهد بود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که جنگ جهانی سوم هسته‌ای و ویران‌گر خواهد بود.

پیک‌آفتاب: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با الجزیره گفته است که جنگ جهانی سوم هسته‌ای و ویران‌گر خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه در این مصاحبه تصریح کرده است: “جنگ جهانی سوم هسته‌ای و ویران‌گر خواهد بود. جو بایدن، رئیس جمهور امریکا مردی با تجربه است و پیش‌تر گفته بود که تنها جای‌گزین جنگ تحریم است.”

از سوی دیگر؛ اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان گفته که ناتو در حوادث اوکراین مداخله نظامی نمی‌کند. شولتز افزوده است: آلمان، ناتو و سایر کشورها در ارتباط با رویدادهای اوکراین برای مداخله نظامی برنامه‌ریزی نمی‌کنند.

نخست وزیر آلمان در یک نشست خبری در جریان سفر به اسرائیل با نخست وزیر نفتالی بنت گفت: “ما حمله نظامی نخواهیم کرد، این برای ناتو یک اصل است، انجام این کار برای بقیه، در شرایط فعلی اشتباه است”.

از جانب دیگر، روسیه بامداد روز پنج‌شنبه 24 فبروری، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور پوتین هدف آن را “حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌ف قرار گرفته‌اند” نامید.

جو بایدن، رئیس‌ جمهور امریکا پیش‌تر گفته بود که جای‌گزینی برای اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه در ارتباط با حوادث اوکراین، آغاز “جنگ جهانی سوم” است. وی تاکید کرد که حوادث اوکراین نه تنها در آینده نزدیک بلکه در آینده دور نیز پی‌آمدهایی برای روسیه خواهد داشت.

این در حالی است که جو بایدن به تازگی گفته است که نیروهای امریکایی با نیروهای روسیه در اوکراین درگیر نیستند و درگیر نخواهند شد. او گفته است که نیروهای ما برای جنگیدن در اوکراین به اروپا نمی‌روند، بلکه حضور آن‌ها برای دفاع از متحدان‌مان در ناتو در صورت تصمیم پوتین برای ادامه تهاجم به سمت غرب است.

بایدن: نیروهای ما با ارتش روسیه در اوکراین درگیر نبوده و نخواهند شد

وزیر خارجه روسیه: غرب مسول جنگ در اوکراین است

روسیه: شهر “خرسون” تصرف شد

اردوغان و لوکاشنکو درباره آتش‌بس میان کی‌ف و مسکو گفتگو کردند

زلنسکی به اروپا: ثابت کنید که در جنگ در کنار ما قرار دارید

شویگو: ارتش روسیه خاک اوکراین را اشغال نمی‌کند

خامنه‌ای: غرب و امریکا مقصر اصلی بحران اوکراین هستند

حرکت کاروان نظامی 3 مایلی روسی به سمت کی‌ف

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x