صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ذکیه وردک سرکنسول افغانستان در هند،پس از متهم شدن به قاچاق طلا استعفاء داد

پیک آفتاب: طبق گزارش های بدست آمده ذکیه وردک، سرکنسول افغانستان در مومبای، هند متهم به قاچاق حجم زیادی از طلا شد. سفارت افغانستان در هند گزارش‌ها درباره قاچاق ۲۵ کیلوگرم طلا توسط ذکیه وردک، سرقنسول افغانستان در میدان هوایی مومبای را تایید کرد. ذکیه وردک پس از نشر گزارش‌ها درباره قاچاق بیش از ۲۵ کیلوگرم […]

پیک آفتاب: طبق گزارش های بدست آمده ذکیه وردک، سرکنسول افغانستان در مومبای، هند متهم به قاچاق حجم زیادی از طلا شد.

سفارت افغانستان در هند گزارش‌ها درباره قاچاق ۲۵ کیلوگرم طلا توسط ذکیه وردک، سرقنسول افغانستان در میدان هوایی مومبای را تایید کرد.
ذکیه وردک پس از نشر گزارش‌ها درباره قاچاق بیش از ۲۵ کیلوگرم طلا به ارزش ۲.۲ میلیون دالر در میدان هوایی مومبای از سمت خود استعفا کرد.

خانم وردک در متن استعفانامه خود به طور مستقیم درباره اتهام قاچاق طلا اشاره نکرده است، اما او از «حملات شخصی و افترا» یاد کرده است.
پیشتر رسانه‌های هندی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش کرده اند که ذکیه وردک در ۲۵ اپریل قصد داشت ۲۵ کیلوگرم طلا را از دبی به هند قاچاق کند.

سفارت افغانستان در دهلی نو تاکید کرده که حضور دیپلوماتیک این سفارت در نوامبر ۲۰۲۳ به دلیل رد تمدید ویزا برای دیپلومات‌ها و محدودیت‌های شدید بر ماموریت شان به پایان رسید. به گفته سفارت در آخرین مورد دو دیپلومات حکومت پیشین در ۲۳ نوامبر سال گذشته هند را ترک کردند.
ذکیه وردک قبل از تسلط طالبان در سال ۲۰۲۱ از دولت قبلی افغانستان به عنوان سرکنسول افغانستان در مومبای منصوب شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x