صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شویگو: ارتش روسیه خاک اوکراین را اشغال نمی‌کند

وزیر دفاع روسیه می‌گوید که ارتش این کشور خاک اوکراین را اشغال نمی‌کند، بلکه همه اقدامات را به خاطر حفظ جان و امنیت غیرنظامیان به کار می‌بندد.

وزیر دفاع روسیه می‌گوید که ارتش این کشور خاک اوکراین را اشغال نمی‌کند، بلکه همه اقدامات را به خاطر حفظ جان و امنیت غیرنظامیان به کار می‌بندد.

پیک‌آفتاب: سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه می‌گوید که گروه‌‌بندی نیروهای مسلح روسیه برای دست‌یابی به اهداف خود، به عملیات نظامی ویژه در اوکراین ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد که این عملیات “به منظور حفاظت از جمعیت دونباس و غیرنظامی کردن اوکراین” انجام می‌شود.

شویگو اما تاکید کرد: “مهم‌ترین چیز برای ما این است که از فدراسیون روسیه در برابر تهدید نظامی ناشی از کشورهای غربی که سعی در استفاده از مردم اوکراین در مبارزه با کشور ما دارند، محافظت کنیم”. وی چنین تصریح کرد: “ارتش روسیه خاک اوکراین را اشغال نمی‌کند و چنین نیتی ندارد”.

از سوی دیگر؛ بشار جعفری، معاون وزیر امور خارجه سوریه در بیاناتی اظهار داشت که کشورهای غربی آماده است ملی‌گرایان “ناسیونالیست‌های اوکراینی” را نیز بر ضد روسیه مسلح کند و امنیت شهروندان را خدشه‌دار سازد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه، اما غرب را متهم کرد که در مسلح کردن نئونازی‌های اوکراین که همان بنرهای آلمان نازی را برافراشته و تمام اروپا را ویران کرد، تردیدی ندارد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: “75 سال از پیروزی بر فاشیزم می‌گذرد. پس از سال‌ها، کسانی اعلام آمادگی کردند تا از نئونازی‌ها در اوکراین حمایت کنند، نازی‌هایی که همان شعارهایی را که روح اروپا به حساب می‌آمدند برافراشتند، اما حمایت اروپایی را دریافت کردند. این کشورها و حمایت سرویس‌های ویژه تنها به این دلیل است که آن‌ها علیه روسیه هستند.غربی‌ها در صورتی‌که به نفع آن‌ها باشد، از مسلح کردن شیطان علیه روسیه دریغ نمی‌کنند”.

در همین حال؛ لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا در توییتی گفته است: “ما اقدام قاطعانه‌ای انجام داده‌ایم. ما اقتصاد روسیه را تنزل خواهیم داد و روسیه را در صحنه جهانی منزوی خواهیم کرد. پوتین باید ببازد”.

این در حالی است که شرکت «ماکسار» روز گذشته تصاویر ماهواره‌ای جدیدی را منتشر کرد که یک کاروان نظامی روسیه را در نزدیکی منطقه ایوانکیف در حدود 60 کیلومتری شمال‌غربی پایتخت اوکراین نشان می‌دهد و بنا به گزارش رسانه‌ها، این کاروان تصمیم دارد کار کی‌ف را یکسره نماید.

حرکت کاروان نظامی 3 مایلی روسی به سمت کی‌ف

ممنوع‌السفر شدن پوتین و لاوروف به امریکا

ناوگان روسی کشتی‌های جاپان، ترکیه و مولداوی را هدف قرار داد

رئیس جمهور اوکراین: فرار نکرده‌ام و نمی‌کنم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x