صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ناوگان روسی کشتی‌های جاپان، ترکیه و مولداوی را هدف قرار داد

قامات، آژانس کشتی‌رانی مولداوی اعلام کرده که یک کشتی با پرچم این کشور روز جمعه 25 فبروری، در نزدیکی بندر اودسای اوکراین مورد حمله ناوگان جنگی روسیه قرار گرفته و دو نفر از خدمه کشتی شدیداً زخمی شده‌اند.

قامات، آژانس کشتی‌رانی مولداوی اعلام کرده که یک کشتی با پرچم این کشور روز جمعه 25 فبروری، در نزدیکی بندر اودسای اوکراین مورد حمله ناوگان جنگی روسیه قرار گرفته و دو نفر از خدمه کشتی شدیداً زخمی شده‌اند.

پیک‌آفتاب: مقامات اوکراین نیز حمله موشکی ناو جنگی روسیه به کشتی یاد شده را تایید کرده‌اند. بخشی از خدمه این کشتی شهروندان روسیه و بقیه اوکراینی بوده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که کشتی جاپانی با پرچم پاناما ظهر روز جمعه 25 فبروری، در بندر یوژنه از مربوطات منطقه اودسا از سوی ناوهای جنگی روسیه مورد حمله قرار گرفته است.

روز گذشته نیز یک کشتی ترکیه در نزدیکی بندر اودسا مورد هدف ناو جنگی روسیه قرار گرفت. این حمله تلفات انسانی نداشته و طبق گزارش‌ها این کشتی به سمت آب‌های رومانی در حرکت بوده است.

ناوهای جنگی روسیه، اوکراین را از طریق دریای سیاه به محاصره گرفته‌اند. رجب طیب اردوغان، رئیس ‌جمهور ترکیه، روز جمعه با انتقاد از حمله روسیه به اوکراین گفت این وضعیت نباید به “جشن محکومیت روسیه” تبدیل شود و ناتو باید گام قاطع‌تری بردارد.

او در توییت دیگری گفته است: “ما درخواست خود را برای حل مشکلات بین روسیه و اوکراین از طریق گفتگو در چارچوب توافق‌نامه مینسک تکرار می‌کنیم”.

این در حالی است که پیش‌تر سرویس امنیت فدرال روسیه گفته بود که از اثر شلیک‌های مداوم از خاک اوکراین، یک ایست بازرسی مرزی روسیه در منطقه روستوف در 150 متری مرز به طور کامل منهدم شده است. دولت کی‌ف به خبرگزاری اوکراین گفته که درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی به پایتخت این کشور رسیده و جمعه شب رئیس جمهور اوکراین گفته بود که “امشب دشمن از هرچه بتواند برای شکستن مقاومت ما استفاده خواهد کرد”.

جنگ کلید خورد؛ اوکراین ایست بازرسی روسیه را منهدم کرد

رئیس جمهور اوکراین: فرار نکرده‌ام و نمی‌کنم

معادله دو مجهوله اوکراین، روسیه و امریکا

افغانستان قربانی اوکراین

بحران اوکراین؛ آلمان پروژه نورد استریم-2 را تعلیق کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x