صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حرکت کاروان نظامی 3 مایلی روسی به سمت کی‌ف

در حالی‌که حمله نظامی روسیه علیه اوکراین وارد ششمین روز خود می‌شود، تصاویر ماهواره‌ای شرکت «ماکسار»، یک کاروان نظامی روسیه به طول بیش از 3 مایل را نشان می‌دهد که به سمت کی‌ف، پایتخت اوکراین در حال حرکت است.

در حالی‌که حمله نظامی روسیه علیه اوکراین وارد ششمین روز خود می‌شود، تصاویر ماهواره‌ای شرکت «ماکسار»، یک کاروان نظامی روسیه به طول بیش از 3 مایل را نشان می‌دهد که به سمت کی‌ف، پایتخت اوکراین در حال حرکت است.

پیک‌آفتاب: شرکت «ماکسار» روز سه‌شنبه اول مارچ، تصاویر ماهواره‌ای جدیدی را منتشر کرد که یک کاروان نظامی روسیه را در نزدیکی منطقه ایوانکیف در حدود 60 کیلومتری شمال‌غربی پایتخت اوکراین نشان می‌دهد.

شرکت امریکایی «ماکسار» گفت که این کاروان نظامی از مرز میدان هوایی «آنتونوف»  در جنوب تا حومه «پریبیرسک» در شمال امتداد دارد.

از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین، میدان هوایی «آنتونوف» شاهد نبردهای شدیدی بوده است، چرا که نیروهای روسی به دنبال کنترول این میدان هوایی و تاسیسات استراتیژیک در آن هستند که کنترل آن‌ها بر کی‌ف را تا حد زیادی تسهیل می‌کند.

از جانب دیگر، «ماکسار» توضیح می‌دهد که این صف طولانی از موترهای تشکیل شده که به فاصله کمی از هم در حال حرکت به سمت کی‌ف هستند تا اوکراین را تصرف کنند.

از سوی دیگر، این شرکت تصاویر دیگری را منتشر کرد که نشان از استقرار جدید نیروهای روسی در نزدیکی‌های کی‌ف دارد.

شرکت «ماکسار» هم‌چنین تصاویری از استقرار هلیکوپترهای متشکل از نیروهای تهاجمی زمینی در جنوب بلاروس، در فاصله کمتر از 32 کیلومتری شمال مرز اوکراین را نشان داد.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد، از زمان آغاز عملیات تاکنون، 1146 سایت نظامی، 6 کاروان نظامی، 31 مرکز فرماندهی، 81 اس-300، بوک ام-1 و سامانه‌های موشکی اوسا و 75 ایستگاه راداری اوکراینی را منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه هم‌چنین از انهدام 311 تانک و موتر زرهی، 42 هواپیما و هلیکوپتر، 51 موشک‌انداز، و 147 موقعیت توپ‌خانه از انواع مختلف خبر داد.

در همین حال، رئیس جمهور اوکراین در توییتر خود نگاشته است: “با نخست وزیر جاپان، فومیو کسشیدا صحبت کردم. از حمایت قوی او از اوکراین در مقابله با تجاوز سپاس‌گزاریم. از 100 میلیون دالری که اختصاص می‌دهد و از تحریم‌های سخت علیه روسیه کاملاً حمایت می‌کند، متشکرم! واقعاً یک ائتلاف جهانی ضد جنگ کار می‌کند”.

این در حالی است که پیش‌تر کاخ سفید اعلام کرده بود که سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه آن کشور به امریکا را ممنوع کرده است.

ممنوع‌السفر شدن پوتین و لاوروف به امریکا

واکنش‌ها و تعزیرات نسبت به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک از سوی روسیه

ترامپ: پوتین باهوش و بی‌نظیر است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x