صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بایدن با اعزام نیروهای نظامی جدید به اروپا موافقت نمود

مقامات در کاخ سفید رسماً گفته‌اند که جو بایدن، رئیس‌ جمهور امریکا با اعزام نیروی نظامی جدید به اروپا موافقت کرده است.

مقامات در کاخ سفید رسماً گفته‌اند که جو بایدن، رئیس‌ جمهور امریکا با اعزام نیروی نظامی جدید به اروپا موافقت کرده است.

پیک‌آفتاب: این مقامات گفته‌اند که اعزام نیروی جدید در روزهای آینده صورت می‌گیرد. این مقامات گفته که “اعزام واحدهای اضافی نشانه حمایت از متحدان ناتو خواهد بود که از تحریکات نیروهای روسیه در نزدیکی اوکراین احساس خطر می‌کنند”.

امریکا در چارچوب انتقال نیروهای اضافی به اروپا، نزدیک به 2000 سرباز را در پولند و چندین هزار سرباز دیگر را در جنوب‌شرقی مرز ناتو مستقر خواهد کرد.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن در توییتی نوشته است: “در گفتگوی امروز خود با لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، بر تمایل ایالات متحده، هم‌راه با متحدان و شرکا، برای ادامه بحث در مورد نگرانی‌های امنیتی متقابل تاکید کردم”.

افزون بر آن، بلینکن در توییت دیگری نوشته است: “ما متعهد به جلوگیری از درگیری هستیم که به نفع هیچ‌کس نیست، اما در صورت حمله بیش‌تر روسیه به اوکراین، آماده تحمیل هزینه‌های سنگین هستیم”.

پیش از این، جو بایدن، رئیس ‌جمهور امریکا گفته بود که این کشور در آینده نزدیک تعدادی نیروی اضافی به شرق اروپا می‌فرستند. وی در این قسمت تصریح کرده بود: “من نیروهای امریکایی را در کوتاه‌مدت به اروپای شرقی و کشورهای ناتو منتقل خواهم کرد البته نه به میزان زیاد”.

روسیه اما در این خصوص گفته که کسی را تهدید نمی‌کند و قصد حمله به کسی را ندارد و ادعای “تجاوز روسیه” بهانه‌ای برای استقرار بیش‌تر تجهیزات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است.

از سوی دیگر، توییتر رئیس جمهور پوتین متنی را راجع به گفتگوی تلفنی او با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا به نشر رسانده که در بخشی آن چنین آمده است: “رئیس جمهور روسیه رویکردهای اصولی خود را در قبال این موضوعات تشریح کرد. بنابراین، براندازی مزمن کی‌یف در قراردادهای مینسک مورد تاکید قرار گرفت. اشاره شد که ناتو آمادگی پاسخگویی مناسب به نگرانی‌های مستدل روسیه را نداشت، زیرا از سیاست موسوم به «درهای باز» ائتلاف که اصل اساسی تقسیم‌ناپذیری امنیت را نقض می‌کند، به عنوان بهانه استفاده کرد”.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه پیش‌تر گفته بود که اظهارات غرب درباره “تجاوز روسیه” و فرصت کمک به کی‌یف برای دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است.

در عین حال، کی‌یف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به تشدید ادعای “اقدامات تهاجمی” روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌ جمهور روسیه گفته که روسیه نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاح‌دید خود جابه‌جا می‌کند. او تصریح کرده است: “این موضوع به هیچ کسی مربوط نیست، هیچ کسی را تهدید نمی‌کند و نباید کسی نگران باشد”.

این در حالی است که پیش‌تر وزیران خارجه آلمان و فرانسه گفته بودند که برای کاهش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین میانجی‌گری می‌کنند.

آلمان و فرانسه میان روسیه و اوکراین میانجی‌گری می‌کنند

دفاع چین از نگرانی‌های منطقی روسیه در خصوص اوکراین

فرانسه: هزینه حمله به اوکراین برای روسیه بسیار سنگین است

جوزپ بورل: اروپا در پی دراماتیک کردن تنش بین اوکراین و روسیه نیست    

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x