صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اوکراین با پهپاد، مقر ناوگان روسیه در کریمه را هدف قرار داد

فرماندار منطقه‌ای در شبه جزیره کریمه امروز یک‌شنبه 31 جولای، از زخمی شدن دست‌کم پنج تن در جریان حمله پهپادی نیروهای مسلح اوکراین به مقر ناوگان دریایی ارتش روسیه در دریای سیاه خبر داد.

فرماندار منطقه‌ای در شبه جزیره کریمه امروز یک‌شنبه 31 جولای، از زخمی شدن دست‌کم پنج تن در جریان حمله پهپادی نیروهای مسلح اوکراین به مقر ناوگان دریایی ارتش روسیه در دریای سیاه خبر داد.

پیک‌آفتاب: میخائیل رازوُجایف، فرماندار سواستوپول در جنوب شبه جزیره کریمه تایید کرد که در جریان حمله پهپادی اوکراین به مقر ناوگان دریایی روسیه در این منطقه، دست‌کم پنج تن مجروح شدند.

وی در یک پیام تلگرامی که بامداد امروز یک‌شنبه 31 جولای منتشر شد، با اشاره به روز بزرگ‌داشت ناوگان دریایی روسیه که قرار است امروز در روسیه جشن گرفته شود، اعلام نمود: “ملی‌گرایان اوکراینی تصمیم گرفتند روز ناوگان دریایی ما را خراب کنند”.

رازوُجایف تصریح نمود که تمام جشن‌های روز ناوگان روسیه به دلایل امنیتی لغو شده است. او از ساکنان سواستوپول خواست که «در صورت امکان» خانه‌های خود را ترک نگویند.

از سوی دیگر، جشن‌های گسترده‌ای برای مراسم بزرگ‌داشت ناوگان روسیه در سراسر این کشور برنامه‌ریزی شده که ولادیمیر پوتین قرار است بر یکی از مهم‌ترین آن‌ها در سن‌پترزبورگ نظارت کند.

این اولین بار است که مقامات روسیه از زمان آغاز تهاجم نظامی به اوکراین، از وقوع چنین حمله‌ای به مقر نظامیان دریایی خود خبر می‌دهند.

خبرها حاکی از آن است که روسیه در نخستین روزهای حمله نظامی به اوکراین، بخشی از جنوب این کشور به ویژه منطقه خرسون، واقع در نزدیکی کریمه را به اشغال خود درآورد.

نیروهای اوکراینی در هفته‌های اخیر برای بازپس‌گیری این مناطق از دست رفته به عملیات تهاجمی در جنوب دست زدند که با موفقیت‌هایی نیز هم‌راه بود.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ترکیه گفته بود که روسیه هرگونه دست داشتن در حملات موشکی روز شنبه 23 جولای، به بندر اودیسه را رد کرده است. خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در بیانیه‌ای گفت: “در تماس با روسیه، روس‌ها به ما گفتند که آن‌ها قطعاً هیچ ارتباطی با این حمله ندارند و این موضوع را بسیار دقیق و با جزئیات بررسی می‌کنند”. وزیر دفاع ترکیه افزود که حمله بر این بندر پس از توافقی که روز گذشته انجام شد، واقعاً نگران کننده است.

یک روز پس از توافق؛ اوکراین: روسیه تلاش می‌کند که توافق اجرایی نشود، روسیه: حمله به شهر بندری اودیسه، بی‌اساس است

روسیه و اوکراین بر سر صدور غله توافق کردند

اوکراین: روسیه از دستگاه تولید انرژی اتمی اشغال شده، راکت فیر می‌کند

روسیه: محاکمه متهمان اوکراینی در یک «دادگاه بین‌المللی» با حضور ایران، سوریه و بولیوی تشکیل شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x