صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اوکراین: روسیه از دستگاه تولید انرژی اتمی اشغال شده، راکت فیر می‌کند

اوکراین می‌گوید که روسیه در دستگاه تولید انرژی اتمی اشغال شده زاپوریژیای این کشور، تسلیحات نظامی را جابه‌جا کرده و از آن‌جا بر مناطق جنوبی اوکراین راکت فیر می‌کند. این در حالی است که قرار است اتحادیه اروپا فردا در مورد وضع تعزیرات بیش‌تر بر مسکو گفتگو کند.

اوکراین می‌گوید که روسیه در دستگاه تولید انرژی اتمی اشغال شده زاپوریژیای این کشور، تسلیحات نظامی را جابه‌جا کرده و از آن‌جا بر مناطق جنوبی اوکراین راکت فیر می‌کند. این در حالی است که قرار است اتحادیه اروپا فردا در مورد وضع تعزیرات بیش‌تر بر مسکو گفتگو کند.

پیک‌آفتاب: پیترو کوتین، رئیس اداره انرژی اتمی اوکراین روز گذشته 17 جولای، گفت که وضعیت در این دستگاه اشغال شده که بزرگ‌ترین دستگاه اتمی جهان پنداشته می‌شود، وخیم است.

او تصریح نمود، این جایی است که روسیه دستگاه‌های پرتاب میزایل را نصب کرده و بر منطقه دنیپرو راکت‌پراگنی می‌کند.

در حالی‌که جنگ میان روسیه و اوکراین سبب بحران غذایی و انرژی در جهان شده است، وزیران خارجه اتحادیه اروپا منع خریداری طلا از روسیه را مورد بررسی قرار داده‌اند. گروه هفت اقتصاد بزرگ جهان (G-7) از قبل واردات طلای روسی را منع کرده است.

گفته می‌شود که وزرای خارجه‌ این اتحادیه هم چنان نام‌های شمار دیگری از شخصیت‌های روسی را درج فهرست سیاه این اتحادیه کنند.

از سوی دیگر؛ اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پس از پیشنهاد تعزیرات بیش‌تر بر روسیه گفت که مسکو باید بهای بلند پرخاش‌گری‌اش را بپردازد.

او در توییتی نوشت: “جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین هم‌چنان ادامه دارد، بنابراین ما امروز پیشنهاد می‌کنیم که تحریم‌های سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا علیه کرملین را تشدید کنیم، آن‌ها را به طور موثرتر اجرا کنیم و تا ماه جنوری 2023 تمدید نماییم. مسکو باید بهای سنگینی را برای تجاوزات خود بپردازد.”

یک مقام ارشد این اتحادیه گفت که مباحث در مورد این تعزیرات فردا آغاز خواهد شد، اما در عین روز تصمیم اتحاذ نخواهد شد.

روسیه که از ماه فبروری، زمان آغاز حملات بر اوکراین، تاکنون هزاران تن را کشته و میلیون‌ها اوکراینی را آواره کرده است. این کشور روز گذشته اعلام کرد که عملیات‌های نظامی خود را بر این کشور افزایش می‌دهد.

در یک اعلامیه‌ای که در صفحه انترنتی وزارت دفاع روسیه به نشر رسیده گفته شده است که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به قطعات نظامی دستور داده است تا عملیات خود را برای جلوگیری از حملات در شرق اوکراین و سایر مناطق دیگر که تحت کنترل روسیه قرار دارند، افزایش دهند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که با وجود تزریق تسلیحات از سوی امریکا و متحدان غربی آن به کی‌ف، روسیه اهداف عملیات ویژه در اوکراین را محقق خواهد ساخت.

پاتروشف: اهداف عملیات روسیه در اوکراین محقق می‌شود

این در حالی است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته است که روسیه می‌خواهد کشورش را با خاک یکسان کند، اما به گفته او اوکراین پایدار باقی خواهد ماند. زلنسکی پیش‌تر گفته بود که جنگ روسیه در اوکراین صرف می‌تواند از طریق دیپلماسی حل شود.

زلنسکی: جنگ فقط با دیپلماسی پایان خواهد یافت

سرمنشی ناتو: با روسیه گفتگوی مستقیم و جدی انجام شد

مانور جدید روسیه در مرز اوکراین؛ از هشدار تا بازی سیاسی، مسکو حاضر نیست کوتاه بیاید

پاپ فرانسیس: جنگ اوکراین به جنگ منطقه‌ای تبدیل شده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x