صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سفیر امریکا در کویت: فعالیت‌های ایران در منطقه بی‌ثبات کننده است

آلینا رومانوسکی، سفیر امریکا در کویت می‌گوید از نظر امریکا، ایران در حال ترویج فعالیت‌های "به شدت بی‌ثبات کننده" در منطقه است.

آلینا رومانوسکی، سفیر امریکا در کویت می‌گوید از نظر امریکا، ایران در حال ترویج فعالیت‌های “به شدت بی‌ثبات کننده” در منطقه است.

پیک‌آفتاب: آلینا رومانوسکی که قرار است به زودی سفیر امریکا در عراق شود، روز یک‌شنبه 20 فبروری، در گفتگو با روزنامه “تایمز کویت” گفته که حمایت ایران از بازیگران غیردولتی، یک مشکل امنیتی واقعی در منطقه است.

رومانوسکی هم‌چنین به موضوع شورشیان حوثی تحت حمایت ایران در یمن پرداخته و گفته که وضعیت انسانی در یمن در حال بدتر شدن است و تلاش واشنگتن از یک طرف به روی کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم یمن و از طرف دیگر بر تقویت توان دفاعی امارات متحده عربی متمرکز شده است.

این دیپلمات امریکایی با اشاره به مراحل حساس گفتگوی هسته‌ای ایران، گفته که هدف اساسی امریکا جلوگیری از دست یافتن ایران به بمب هسته‌ای است تا از این مسیر از افزایش بی‌ثباتی در منطقه جلوگیری کند.

او هم‌چنین در توییتی نگاشته است: “اوایل این هفته میزبان یک نشست خبری در سفارت بودم تا خبرنگاران را درباره گسترش روابط امریکا و کویت، اولویت‌های سیاست خارجی ما در خاورمیانه و موضع دولت بایدن در قبال روسیه و اوکراین، به‌روزرسانی کنم. پوشش کامل فردا در دست‌رس قرار می‌گیرد”.

مقام‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سال‌های گذشته همواره از احتمال دست‌یابی ایران به بمب هسته‌ای و هم‌چنین افزایش دخالت‌های منطقه‌ای ایران، ابراز نگرانی‌ کرده‌اند.

در همین حال؛ فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی روز شنبه 19 فبروری، در نشست امنیتی مونیخ گفت اگر توافق هسته‌ای با ایران از سرگرفته شود، باید آن‌را “یک نقطه آغاز” برای رفع نگرانی‌های منطقه‌ای تلقی کرد “نه یک نقطه پایان”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر پنتاگون اعلان کرده بود اگر ایران به صلاح اتمی مجهز شود، حل هیچ مشکلی در خاورمیانه به آسانی ممکن نیست.

پنتاگون: مشکلات خاورمیانه با وجود ایران اتمی قابل حل نیست

نخست وزیر آلمان: لحظه موعود برای ایران فرارسیده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x