صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد زنان افغانستان نشست اضطراری برگزار می‌کند

شوراى حقوق بشر سازمان ملل براى بحث در مورد وضعيت حقوق بشرى زنان و دختران افغانستان، نشست اضطرارى را برگزار مى‌كند تا وضعیت زنان، دختران و چالش‌های پیش‌روی آنان را حلاجی نمایند.

شوراى حقوق بشر سازمان ملل براى بحث در مورد وضعیت حقوق بشرى زنان و دختران افغانستان، نشست اضطرارى را برگزار مى‌کند تا وضعیت زنان، دختران و چالش‌های پیش‌روی آنان را حلاجی نمایند.

پیک‌آفتاب: این شورا روز گذشته در توییتی گفت که این نشست در اول ماه جولای و در پنجاهمین جلسه عادی این شورا دایر می‌گردد.

از سوی دیگر؛ میشل باشله، کمیشنر حقوق بشر سازمان ملل در 15 جون در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در جنوا، طالبان را به “سرکوب نهادینه شده سیستماتیک” دختران و زنان در افغانستان متهم کرد.

باشله افزود که افغانستانی‌ها تاریک‌ترین لحظات یک نسل را تجربه می‌کنند. او تصریح کرد که 1.1 میلیون دختر از حق آموزش محروم گشته‌اند.

در همین حال، طالبان گفته‌اند که به حقوق زنان و دختران در چوکات شریعت اسلامی احترام دارد. نهادهای مدافع حقوق زنان می‌گویند که طالبان زنان و دختران را از حقوق اساسی‌شان محروم کرده و آنان را از تحصیل و کار دور نگه‌داشته‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان از بدتر شدن وضعیت حقوق بشر و ناتوانی طالبان ابراز نگرانی کرده بود.

نگرانی اتحادیه اروپا از بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در افغانستان

امریکا و آلمان: طالبان حقوق بشر، حق کار و تحصیل زنان را تامین کنند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x