صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نگرانی اتحادیه اروپا از بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در افغانستان

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان از بدتر شدن وضعیت حقوق بشر و ناتوانی طالبان ابراز نگرانی کرده است.

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان از بدتر شدن وضعیت حقوق بشر و ناتوانی طالبان ابراز نگرانی کرده است.

پیک‌آفتاب: نماینده ویژه اتحادیه اروپا از برگزاری نشست کشورهای عضو این اتحادیه به روز شنبه 21 جوزا، در مورد افغانستان در بروکسل خبر داده است.

نیکلاسون در رشته توییتی نوشته است: “از میزبانی نمایندگان ویژه و فرستادگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای افغانستان در بروکسل خوشحالم.”

وی تصریح کرده است که در این نشست کارشناسان خارجی از جمله در زمینه حقوق بشر و اقتصاد حضور داشته‌اند.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا گفته است که اعضای این اتحادیه از بدترشدن وضعیت حقوق بشر به ویژه برای زنان، دختران و گروه‌های قومی، عدم مشارکت سیاسی و ناتوانی طالبان در اتخاذ سیاست‌های منسجم در راستای تعهدات‌شان به مردم افغانستان نگران هستند.

نیکلاسون هم‌چنان در ادامه نوشته است: “اتحادیه اروپا بر تعهد خود برای حمایت از مردم افغانستان می‌ایستد.”

در همین حال اسکات اسمیت، مسئول بخش سیاسی نمایندگی سازمان ملل در افغانستان نیز می‌گوید که رهبران طالبان به ویژه در مورد بازگشایی مکتب‌های دخترانه، دچار اختلاف هستند. اسمیت هم‌چنان تصریح کرده بود که اگر طالبان به خواسته‌های جامعه جهانی تمکین نکنند، به رسمیت شناخته نخواهند شد.

یوناما: رهبران طالبان در مورد بازگشایی مکتب‌های دخترانه اختلاف نظر دارند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x