صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سنتکام از کشته شدن فرمانده ارشد داعش در شمال‌غرب سوریه خبر داد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا یا سنتکام از کشته شدن فرمانده ارشد گروه داعش در شمال‌غرب سوریه طی عملیات هدفمند ارتش این کشور خبر داده است.

پیک‌آفتاب: رویترز با نشر گزارشی امروز سه شنبه چهارم اپریل، گفته است که فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا در بیانیه‌ی از کشته شدن خالد عاید احمد الجبوری، از فرماندهان ارشد گروه داعش که مسئولیت طراحی حمله به اروپا را داشت، خبر داده است.

سنتکام گفته است که الجبوری را در یک حمله پهپادی هدفمند در خاک سوریه، از پای درآورده است.

بر اساس بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا؛ در حمله‌ی‌ صورت گرفته توسط ائتلاف نظامی مستقر در شمال غرب سوریه به رهبری آمریکا، هیچ غیر نظامی آسیب ندیده است.

سنتکام در این بیانیه افزوده است که مرگ این فرمانده جهادی به توان سازمان‌دهی داعش برای برنامه‌ریزی حملات خارجی در آینده به‌طور موقت، ضربه زده و آن‌را مختل کرده است.

با این وجود “دیده‌بان حقوق بشر سوریه، که در لندن مستقر است و رویدادهای جنگ این کشور را دنبال می‌کند، گفته است که یک نفر در حمله پهپادی در منطقه روستایی “کفتین” که زیر کنترل شورشی‌های مسلح قرار دارد، کشته شده است.

در گزارشی سازمان ملل آمده است که تهدید داعش و گروه‌های وابسته به آن علیه صلح و امنیت بین‌المللی در نیمه دوم سال 2022 بالا بود، بویژه در مناطق درگیری و اطراف آن، که آنان حضور داشتند، بیشتر در حال افزایش بود.

این در حالی است که داعش پس از تایید کشته شدن رهبری قبلی شان در جنوب سوریه، یک چهره ناشناس بنام ابوالحسین الحسینی القریشی را بعنوان رهبر خود منصوب کرده اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x