صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افغانستان بیشترین اراضی آلوده با مواد منفجره در جهان را دارد

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید که بیشترین اراضی در افغانستان آلوده با مواد منفجره است و این اداره تاکید می‌کند که برای پاک سازی آن، بیش از 18 میلیون دالر نیاز است.

پیک‌آفتاب: دفتر هماهنگی کمک‎های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که افغانستان دارای بیشترین زمین‌های آلوده با مواد انفجاری در جهان است.

این اداره امروز دو شنبه 8 حوت در تویتی گفته که برای پاکسازی اراضی آلوده با مواد انفجاری در افغانستان به 18.3 میلیون دالر بودجه نیاز است.

اوچا گفته که اراضی آلوده با مواد انفجاری از مردم قربانی می‌گیرد و هم‌اکنون نیز 4.9 میلیون نفر را در افغانستان به خطر جدی روبه‌رو کرده است.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در حالی نسبت به آلوده بودن بیشترین اراضی افغانستان با مواد منفجره نگرانی دارد که سالانه تعداد زیادی از شهروندان در کشور از اثر انفجار مواد انفجاری برجا مانده از جنگ‌ها، جان‌های شان را از دست می‌دهد.

در حالی‌که طی چند سال گذشته بسیاری از نهادها به همکاری حکومت افغانستان برای پاکسازی ساحات آلوده به مواد انفجاری کار کردند، با آن‌هم بر اساس نگرانی اوچا، مواد منفجرناشده باقی مانده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x