صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه ورود 287 قانون‌گذار بریتانیا به مسکو را ممنوع کرد

وزارت خارجه روسیه در واکنش به "تحریم‌های تنبیهی" که طی دو ماه گذشته پس از تهاجم مسکو به اوکراین وضع شده است، در یک اقدام تلافی‌جویانه، ورود 287 عضو مجلس عوام بریتانیا را به این کشور ممنوع کرد.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به “تحریم‌های تنبیهی” که طی دو ماه گذشته پس از تهاجم مسکو به اوکراین وضع شده است، در یک اقدام تلافی‌جویانه، ورود 287 عضو مجلس عوام بریتانیا را به این کشور ممنوع کرد.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه روسیه، روز چهارشنبه 27 اپریل در بیانیه‌ای قانون‌گذاران بریتانیایی را متهم کرد که به “هیستری روس‌هراسی” بی‌مورد دامن زده‌اند.

کرملین پیش از این ورود بوریس جانسون، نخست‌ وزیر بریتانیا و 12 عضو ارشد کابینه او را به روسیه ممنوع کرده بود. در آن فهرست که حدود دو هفته پیش منتشر شد، نام لیز تراس، وزیر خارجه و بن والاس، وزیر دفاع دولت بوریس جانسون، به چشم می‌خورد.

ورود بوریس جانسون و اعضای کابینه او به روسیه ممنوع شد

روسیه تصریح کرده است که تحریم اعضای مجلس عوام بریتانیا پاسخی است به تصمیم لندن برای اعمال محدودیت‌هایی مشابه علیه 386 نماینده مجلس دوما که اواخر حوت سال گذشته به تصویب رسید.

در پی اعلام به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک از سوی نمایندگان مجلس دومای روسیه پیش از آغاز جنگ در اوکراین، وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد که از ورود این نمایندگان و دسترسی آن‌ها به دارایی‌های خود در بریتانیا جلوگیری خواهد کرد.

از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در بیش از دو ماه گذشته، دولت بریتانیا با اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو از جمله تحریم‌های نفتی، از اوکراین به لحاظ مالی و نظامی پشتیبانی کرده است.

این در حالی است که پیش‌تر وزارت خارجه روسیه در اعلامیه‌ای گفته بود که مسکو این افراد را به تلافی از اخراج 19 روسی از بروکسل، اخراج کرده است.

اقدام تلافی‌جویانه؛ روسیه 18 کارمند اتحادیه اروپا را اخراج کرد

اخراج بیش از 400 دیپلمات روسیه از 28 کشور جهان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x