صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر خارجه هند به غرب: صحبت از اوکراین مرا به یاد نتیجه کار شما در افغانستان می‌اندازد

اس جی‌شنکر، وزیر خارجه هند خطاب به کشورهای غربی گفته است: "وقتی شما درباره اوکراین صحبت می‌کنید، من به یاد نتیجه کار شما در افغانستان می‌افتم".

اس جی‌شنکر، وزیر خارجه هند خطاب به کشورهای غربی گفته است: “وقتی شما درباره اوکراین صحبت می‌کنید، من به یاد نتیجه کار شما در افغانستان می‌افتم”.

پیک‌آفتاب: جی‌شنکر به امضای توافق‌نامه صلح فبروری 2020 امریکا با طالبان پس از دو دهه جنگ اشاره کرده است.

هند روز سه‌شنبه در واکنش به انتقاد‌های شدید اروپا و امریکا از سکوت این کشور در برابر یورش روسیه به اوکراین، چنین واکنش نشان داده است.

وزیر خارجه هند کشور‌های غربی را به خاطر خروج نیروی‌های نظامی‌شان از افغانستان و بی‌توجهی به تمایلات جنگجویانه چین، مورد انتقاد قرار داده گفت که توافق شما با طالبان “مردم عام افغانستان را زیر تایر موتر قرار داد و واکنش شما در برابر چالش‌های ایجاد شده تسلط چین در آسیا، افزایش بیش‌تر معاملات تجارتی با چین است”.

از جانب دیگر، منابع گزارش دادند که بر خلاف انتظار مقام‌های دولت ایران که منتظر افزایش صادرات کالاهای هندی از طریق ایران به روسیه بوده‌اند، هند از طریق گرجستان اقدام به صادرات کالا کرده است.

پس از چین، هند نیز به جای ایران مسیر دیگری را برای صادرات به روسیه انتخاب کرد

اتخاذ سیاست بی‌تفاوتی هند در برابر جنگ روسیه با اوکراین، به اهرم فشار علیه کشور‌های غربی تبدیل شده است تا پس از این کشور‌های غربی به چالش‌ها و مسایل کشور‌های آسیایی نیز توجه کنند.

از سوی دیگر، روسیه صادرات گاز خود به بلغاریا و پولند را قطع کرد. اتحادیه اروپا به توقف صادرات گاز روسیه به پولند و بلغاریا واکنش نشان داده و گفته است که به این اقدام پاسخ هم‌آهنگ داده خواهد شد.

روسیه به روز چهارشنبه 27 اپریل، اعلام کرد که صادرات گاز را به خاطری به این دو کشور متوقف می‌کند که بلغاریا و پولند پول دریافت گاز به روبل، واحد پول روسیه را نمی‌پردازند.

اتحادیه اروپا پیش از این ابراز نگرانی کرده است که مبادا روسیه صادرات گازش به کشورهای اروپایی را نیز متوقف کند.

بسیاری از کشورهای اروپایی در تهاجم روسیه به اوکراین از کی‌ف حمایت کرده و روسیه را به تهاجم غیرموجه به اوکراین متهم کرده و تحریم‌هایی را نیز بر مسکو وضع کرده‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، پس از بازدید از ترکیه، روز سه‌شنبه 26 اپریل، در مسکو با رئیس‌ جمهور روسیه دیدار کرد و از تمایل پوتین برای یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز برای جنگ اوکراین خبر داد.

امیدواری پوتین برای پایان جنگ در اوکراین

محاسبات تجارتی بین روسیه و هند به اسعار ملی صورت می‌گیرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x