صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

محاسبات تجارتی بین روسیه و هند به اسعار ملی صورت می‌گیرد

روسیه و هند قصد دارند حین محاسبه تجارتی بین هم، از اسعار ملی خود استفاده کرده و آن‌را توسعه دهند.

روسیه و هند قصد دارند حین محاسبه تجارتی بین هم، از اسعار ملی خود استفاده کرده و آن‌را توسعه دهند.

پیک‌آفتاب: دینس الیپوف، سفیر روسیه در هند گفت که مسکو و هند حین معاملات تجارتی از اسعار ملی مشترک استفاده می‌کنند تا این عرصه را تقویت نمایند.

وی افزود: “بین ما میکانیزم دوجانبه روبل-روپیه وجود دارد که حین محاسبات از آن استفاده می‌نمایم، اکنون این مسئله بررسی می‌گردد و کار در این عرصه جریان دارد، ما قصد داریم این میکانیزم را توسعه دهیم”.

از جانب دیگر؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حین صحبت با نارندرا مودی، نخست وزیر هند درماه فبروری در مورد همکاری‌های دوجانبه صحبت نمود.

در همین حال، نشریه The Economic Times به تاریخ 31 ماه مارچ، به نقل از منابع آگاه نوشت که کار بر روی ایجاد جای‌گزین مناسب برای SWIFT توسط بانک توسعه دولتی روسیه، بانک اقتصادی خارجی و بانک رزرو هند جریان دارد و ممکن است این پروسه به زودی تکمیل شود.

از سوی دیگر؛ نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند اعلام نمود که کشورش در راستای حفظ منافع خود به خرید نفت از روسیه ادامه خواهد داد، حتی اگر فشارها برای منزوی کردن کرملین افزایش یابد.

وزیر دارایی هند روز جمعه گذشته در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: “ما شروع به خرید کرده‌ایم، فکر می‌کنم عرضه سه تا چهار روز است و این ادامه خواهد داشت”. او در ادامه افزود: “منافع کلی هند همان چیزی است که در نظر گرفته می‌شود”.

در همین حال؛ هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند هفته گذشته گفت که کشورش قراردادی را برای تامین نفت خام با روسیه منعقد کرده است و قرار این مقدار نفت ظرف سه تا چهار ماه آینده به هند تحویل داده شود.

از سوی دیگر، رسانه بلومبرگ در این خصوص نوشته است که روسیه نفت بیش‌تری را با تخفیف 35 دالر در هر بشکه به هند پیشنهاد داده است.

این در حالی مطرح می‌شود که هند و روسیه در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی هسته‌ای هم‌کاری‌ تنگاتنگ دارند و طرف هندی نسبت به پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EEU) نیز بی‌میل نیست، اتحادیه‌ای که با محوریت روسیه شکل گرفته و به نوعی رقیب طرح‌های چین برای نفوذ در آسیای مرکزی و جنوبی (مانند طرح‌های جاده ابریشم چین و دالان اقتصادی چین-پاکستان) به شمار می‌رود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x