صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کشته شدن یکی از مقامات ارشد طالبان پاکستانی در پکتیکا

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که موتر حامل عمرخالد خراسانی، یکی از مقامات ارشد تحریک طالبان پاکستان (TTP)، در ولایت پکتیکا هدف انفجار ماین کنار جاده قرار گرفته و کشته شده است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که موتر حامل عمرخالد خراسانی، یکی از مقامات ارشد تحریک طالبان پاکستان (TTP)، در ولایت پکتیکا هدف انفجار ماین کنار جاده قرار گرفته و کشته شده است.

پیک‌آفتاب: روزنامه دان (DAWN) پاکستان گزارش می‌دهد که محمد خراسانی، سخنگوی تحریک طالبان پاکستان (TTP) با نشر بیانیه‌ای گفته است که شام روز یک‌شنبه 7 اگست، موتر حامل عمرخالد خراسانی یکی از مقامات ارشد این گروه که نام اصلی‌اش عبدالولی مهمند است، در روستای شرکی از مربوطات ولسوالی برمل ولایت پکتیکا هدف ماین کنار جاده قرار گرفته و کشته شده است.

خراسانی در ادامه افزوده که در این موتر، دو تن از اعضای دیگر این گروه به نام‌های مفتی حسن و حافظ دولت خان حضور داشته‌اند که آن‌ها نیز کشته شده‌اند.

سخنگوی تحریک طالبان پاکستان (TTP) در این بیانیه از مقامات طالبان در افغانستان خواسته است تا در این مورد تحقق کرده و به گفته او «جاسوسانی» را که ممکن است مسئول مرگ مقامات ارشد تحریک طالبان پاکستان (TTP) باشند، کشف کنند.

عمرخالد خراسانی پیش از این، رهبری تحریک طالبان پاکستان (TTP) در مهند اجنسی یکی از مناطق قبایلی پاکستان را به عهده داشت.

عمرخالد خراسانی، رئیس جماعت‌الاحرار (JUA)؛ شاخه جدا شده از تحریک طالبان پاکستان بود که در ماه جولای سال 2017، از سوی سازمان ملل و ایالات متحده به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شد و در ماه مارچ سال 2018، برای اطلاعاتی که به بازداشت یا مرگ وی دچار می‌شد، سه میلیون دالر جایزه تعیین شده بود.

مفتی حسن و حافظ دولت خان در زمان تاسیس گروه داعش در سال 2014، به این گروه پیوسته بودند، اما بعداً به گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) بازگشته بودند.

گزارش‌ها درباره کشته شدن مقامات ارشد تحریک طالبان پاکستان (TTP) در افغانستان، تنها یک هفته پس از آن منتشر شد که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که ایمن الظواهری، رهبر القاعده به دستور او در کابل کشته شده است.

جو بایدن: ایمن الظواهری در کابل به دستور من به قتل رسید

مقامات طالبان تاکنون کشته شدن الظواهری را به گونه رسمی تایید و یا رد نکرده‌اند. رویترز به نقل از یک مقام طالبان روز پنج‌شنبه 13 اسد، گزارش داده که رهبران ارشد آنان در حال تحقیق درباره «ادعای» امریکا در مورد کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکا در کابل هستند.

طالبان: در مورد ادعای کشته شدن ایمن الظواهری تحقیق می‌کنیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x