صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا: تهدید روسیه علیه دو امریکایی اسیر شده هولناک است

امریکا روز سه‌شنبه 21 جون، گفت که تهدید کرملین در برابر دو شهروند این کشور که هنگام جنگ بر ضد قوای روسیه در اوکراین اسیر شده‌اند "هولناک'' است.

امریکا روز سه‌شنبه 21 جون، گفت که تهدید کرملین در برابر دو شهروند این کشور که هنگام جنگ بر ضد قوای روسیه در اوکراین اسیر شده‌اند “هولناک” است.

پیک‌آفتاب: روسیه گفته است که این دو شهروند امریکایی که در جنگ اوکراین بر ضد قوای روسی اسیر شده‌اند، ممکن است به اعدام محکوم شوند.

در همین حال؛ جان کربی، دبیر مطبوعاتی پنتاگون به خبرنگاران گفته است که تهدید روسیه ”هولناک” است که یک مقام حکومتی آن کشور پیشنهاد مجازات اعدام را به دو شهروند امریکایی نماید.

کربی افزود که دو شهروند امریکایی که توسط قوای روسیه در اوکراین اسیر شده‌اند، براساس کنوانسیون جنوا در مورد اسیران جنگی، محافظت می‌شوند. کنوانسیون جنوا؛ اعدام، شنکنجه و سوءرفتار علیه اسیران جنگی را منع قرار داده است. کربی گفته است که کرملین با این اظهارات‌اش حداقل “بی‌پروا” بوده است.

کربی گفت صرف نظر از این‌که نیت مقامات روسیه در مورد اعدام احتمالی دو شهروند امریکایی چه است و چه نتایجی را در پی خواهد داشت، طرح چنین موضوع توسط یک قدرت بزرگ، هشدار دهنده است.

براساس گزارش رسانه‌ها، دو شهروند امریکایی که در اوایل ماه جون توسط قوای روسیه در شرق اوکراین اسیر شدند،‌ نظامیان پیشین این کشور بودند.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، شماری نامعلومی از شهروندان خارجی به شمول امریکایی‌ها به اوکراین رفتند و در کنار نیروهای اوکراینی بر ضد قوای روسی می‌جنگند. پیش‌تر واشنگتن پست گفته بود که جنگجویان خارجی از امریکا و سایر کشورها، از تفاوت‌های فاحشی در جنگ اوکراین پرده برداشته و گفته‌اند که با تجهیزات ناکافی و سلاح‌هایی کم‌تر از حریف، وارد میدان جنگ می‌شدند و بسیاری کارشان را رها کرده و باز می‌گشتند.

افشاگری‌های تازه جنگ اوکراین؛ حضور چهار هزار جنگجوی امریکایی در خط مقدم جنگ

اوکراین یک واحد بین‌المللی را ایجاد کرده است که از طریق آن داوطلبان با درجات مختلف آموزش نظامی قبلی را می پذیرد. اکثر این داوطلبان به خطوط اول جبهه بر ضد قوای روسی اعزام می‌شوند. براساس گزارش‌ها، شماری از این داوطلبان کشته، اسیر و یا ناپدید شده‌اند.

در همین حال، ‌وزارت خارجه امریکا روز سه‌شنبه تایید نمود که دومین شهروند امریکا،‌ استیفن زابیلسکی ۵۲ ساله، در جنگ اوکراین کشته شده است. این وزارت بار دیگر از شهروندان این کشور خواست تا از سفر به اوکراین اجتناب نمایند.

یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت:‌ “ما بار دیگر به شهروندان ایالات متحده تکرار می‌کنیم که به دلیل منازعه مسلحانه فعال، به اوکراین سفر نکنند.”

کربی نیز خظاب به شهروندان امریکا گفته است که اگر آنان می‌خواهند برای مردم اوکراین کمک کنند، بدون این‌که زندگی خود را به خطر بی‌اندازند، سایر گزینه‌ها برای کمک به اوکراینی‌ها وجود دارد.

وزارت خارجه امریکا هم‌چنین از روسیه خواسته است تا مطابق کنوانسیون جنوا، با شهروندان امریکا مانند سایر اسیران جنگی برخورد انسانی کند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر نیویارک تایمز با نشر گزارشی به بررسی جنگ اوکراین پرداخته و نوشته بود که امریکا به سمت درگیری مستقیم با روسیه پیش می‌رود و این خطرناک است.

جنگ اوکراین هر روز برای امریکا خطرناک‌تر می‌شود

وزیر خارجه روسیه: غرب مسول جنگ در اوکراین است

امریکا بانی جنگ و مانع صلح در اوکراین

افشاگری تازه؛ تنها پیمان‌کاران نظامی امریکا از جنگ اوکراین سود می‌برند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x