صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مارک میلی: امریکا دیگر یک قدرت بی‌رقیب نیست

رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا با تاکید بر این‌که 25 سال آینده مانند گذشته نخواهد بود، از نسل آینده این کشور خواست تا ارتش را برای نبرد در جنگ‌های آینده که به گفته وی شباهتی به جنگ‌های امروزی ندارد، آماده کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا با تاکید بر این‌که 25 سال آینده مانند گذشته نخواهد بود، از نسل آینده این کشور خواست تا ارتش را برای نبرد در جنگ‌های آینده که به گفته وی شباهتی به جنگ‌های امروزی ندارد، آماده کنند.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری روسیه تودی (Russia Today) با نشر گزارشی به نقل از جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفته است که قدرت‌های بزرگ قصد تغییر نظم جهانی را دارند. جنرال میلی این مطلب را در جمع دانشجویان فارغ‌التحصیل از اکادمی نظامی در “وست پاینت” بیان کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده به دانشجویان گفته است که آن‌ها مسئولیت دارند اطمینان پیدا کنند که امریکا آماده روزهای سخت و رویارویی با چالش‌های جدید است.

گزارش می‌افزاید که میلی در این صحبت “تصویری تاریک از جهانی متلاطم‌تر” را برای دانشجویان در اکادمی وست پاینت ترسیم نموده است.

در بخش دیگر گزارش آمده است که میلی به دانشجویان فارغ‌التحصیل گفت: “احتمال وقوع درگیری بزرگ بین‌المللی بین قدرت‌های برتر در حال کاهش نه، بلکه در حال افزایش است. هر پیش‌رفت نظامی که در 70 سال گذشته داشته‌ایم به سرعت در حال متوقف شدن است و ایالات متحده در واقع چالش‌های زیادی در همه زمینه‌ها از جمله جنگ، اقتصاد، فضا، انترنت، نیروی دریایی، نیروی هوایی و زمینی خواهد داشت”.

گزارش از قول میلی می‌افزاید که امریکا دیگر قدرت بلامنازع جهانی نیست، زیرا این کشور در اروپا با عملیات نظامی روسیه در اوکراین، در آسیا با رشد عظیم اقتصادی و نظامی چین و هند و هم‌چنین تهدیدات هسته‌ای و موشکی کوریای شمالی و در خاورمیانه و آفریقا با بی‌ثباتی که عامل آن تروریست‌هاست، دست و پنجه نرم می‌کند.

میلی هم‌چنین گفته است که از نظر او جنگ آینده بسیار پیچیده خواهد بود، با جنگی که به سلاح‌های دقیق دوربُرد و فن‌آوری‌های پیش‌رفته جدید نیاز دارد.

این جنرال بلند پایه در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته است که ایالات متحده در حال حاضر برای ارسال هواپیماهای بی‌سرنشین جدید با فن‌آوری پیش‌رفته و سایر تسلیحات به ارتش اوکراین عجله دارد و در برخی موارد این تجهیزات تنها در مراحل اولیه تولید قرار دارند که بسته‌بندی آن‌ها به زمان بیش‌تر نیاز دارد.

گزارش به نقل از میلی افزوده است که با تحولات جنگ در اوکراین، نیاز به انواع تسلیحات بیش‌تر است. او تصریح کرده است: “در هفته‌های اول جنگ بر روی تسلیحات دقیق دوربُرد مانند موشک‌های “استینگر” و “جاولین” تمرکز شد، اما اکنون تمرکز به روی توپ‌خانه و افزایش محموله‌های “هویتزر” است.

این جنرال امریکایی تاکید کرد که طی 25 تا 30 سال آینده، ماهیت اصلی جنگ و تسلیحات آن تغییر خواهد کرد. او افزوده که افسران فارغ‌التحصیل شده باید طرز تفکر، آموزش و مبارزه نیروهای امریکایی را تغییر دهند. نظامیان تازه منصوب شده به عنوان رهبران ارتش فردا با تانک، کشتی و هواپیماهای رباتیک خواهند جنگید و بر هوش مصنوعی، سوخت‌های مصنوعی، مصنوعات سه بُعدی و مهندسی انسانی تکیه خواهند کرد.

این در حالی است که پیش‌تر نوام چامسکی، تحلیل‌گر معروف امریکایی در مصاحبه ای خود با “تُروت اوت/Truth Out” گفته بود که جنگ برای دولت‌مردان و هیئت حاکمه امریکا مزایایی فراوانی دارد. جنگ برای امریکا یک “صنعت” است که به رونق اقتصادی آن کشور کمک می‌کند. چامسکی باور دارد که بیش‌تر جنگ‌هایی را که امریکا در 50 سال اخیر به راه انداخته در بدترین شرایط اقتصادی امریکا صورت گرفته است، یعنی جبران شکست‌های اقتصادی از مسیر جنگ.

استفاده امریکا از صنعت جنگ برای رونق اقتصادی

امریکا موشکی با سرعت پنج برابر صوت را موفقانه آزمایش کرد

مورخ امریکایی: از نظر بوش، برچیده شدن ناتو به معنای نظم نوین جهانی بود

روسیه: اتحادیه اروپا استقلال خود را به نفع امریکا کنار می‌گذارد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x