صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گوترش خواستار آتش‌بس در ایام عید پاک در اوکراین شد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواستار آتش‌بس چهار روزه جنگ در اوکراین طی "هفته مقدس" مسیحیان ارتدکس شد تا امکان توزیع کمک‌های بشردوستانه و تخلیه مناطق درگیری از شهروندان غیرنظامی فراهم شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواستار آتش‌بس چهار روزه جنگ در اوکراین طی “هفته مقدس” مسیحیان ارتدکس شد تا امکان توزیع کمک‌های بشردوستانه و تخلیه مناطق درگیری از شهروندان غیرنظامی فراهم شود.

پیک‌آفتاب: گوترش با اشاره به هم‌زمانی موسم عید پاک با تشدید حملات روسیه در شرق اوکراین گفت که آتش‌بس در این شرایط بیش از همه ضروری است. او این مطلب را در یک نشست خبری بیان کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: “این تهاجم و تلفات سهمگین غیرنظامیان که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم در مقایسه با وحشتی که در آینده حاکم خواهم شد، می‌تواند رنگ ببازد. چنین چیزی نباید رخ بدهد”.

وی از روس‌ها و اوکراینی‌ها خواست که اسلحه خود را زمین بگذارند و راهی برای نجات کسانی‌که در معرض خطر هستند، بیابند.

گوترش پیشنهاد کرد که آتش‌بس از همین پنج‌شنبه که مسیحیان ارتدوکس آن را “پنج‌شنبه مقدس” می‌نامند، آغاز شود.

دبیرکل سازمان ملل افزود که هدف از این آتش‌بس، ایجاد کریدورهای انسان‌دوستانه برای شهروندان غیرنظامی است که بتوانند از مناطق درگیری بگریزند و هم‌چنین کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه نیز بتوانند وارد مناطق تحت محاصره بشوند.

او در توییتی نگاشته است: “من خواستار توقف بشردوستانه هفته مقدس ارتدوکس در جنگ در اوکراین هستم. من از همه احزاب و همه قهرمانان صلح در سراسر جهان می‌خواهم که به فراخوان عید پاک من بپیوندند. جان‌ها را نجات دهید، خون‌ریزی و ویرانی را متوقف کنید. پنجره‌ای را برای گفتگو و صلح باز کنید”.

برآوردها حاکی از آن است که دوازده میلیون نفر در سراسر اوکراین دچار کمبود غذا، آب و دوا هستند.

این در حالی مطرح می‌شود که سازمان ملل روز دوشنبه 18 اپریل، اعلام کرد که از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تاکنون، یک چهارم مردم این کشور آواره شده‌اند.

سازمان ملل: 12 میلیون نفر در جنگ اوکراین آواره شده‌اند

تقلای کانگرس امریکا برای منزوی کردن هرچه بیش‌تر روسیه

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x