صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل: 12 میلیون نفر در جنگ اوکراین آواره شده‌اند

سازمان ملل روز دوشنبه 18 اپریل، اعلام کرد که از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تاکنون، یک چهارم مردم این کشور آواره شده‌اند.

سازمان ملل روز دوشنبه 18 اپریل، اعلام کرد که از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تاکنون، یک چهارم مردم این کشور آواره شده‌اند.

پیک‌آفتاب: استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل که در یک نشست خبری حضور یافته بود، با ارائه گزارشی از شرایط جنگ در اوکراین گفت که حدود 12 میلیون نفر در نتیجه این جنگ بی‌خانمان شده‌اند که این آمار شامل 4.9 میلیون پناهجو و 7.1 میلیون نفری می‌شود که هم‌چنان در خاک اوکراین به ‌سرمی‌برند.

این مقام سازمان ملل در ادامه سخنان خود به نقل از سازمان صحی جهان عنوان کرد که طی کم‌تر از دو ماه جنگ، 136 مورد حمله به مراکز خدمات صحی در اوکراین صورت گرفته که در نتیجه آن دست‌کم، 73 نفر کشته و 52 نفر نیز مجروح شده‌اند.

وی افزود، حملات به مراکز صحی در اوکراین بیش از 68 درصد تمام حملاتی می‌شود که به مراکز صحی سراسر جهان طی سال جاری روان صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان ملل هم‌چنین گفت که این نهاد اکنون بیش از 1300 کارمند در اوکراین دارد که در 8 مرکز عملیاتی در سراسر کشور مشغول به کار هستند.

او در نهایت افزود که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، “عمیقاً نگران” ادامه حملات در اوکراین است، حملاتی که به کشته شدن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های این کشور می‌انجامد.

از سوی دیگر گوترش در توییتی گفته است: “مردم اوکراین نمی‌توانند خشونتی را که بر آن‌ها تحمیل شده است را تحمل کنند. اکنون باید اسلحه‌ها را خاموش کنیم و مذاکرات به سوی صلح را تسریع کنیم. برای مردم اوکراین، برای مردم منطقه و برای مردم جهان”.

در همین حال؛ سرگئی گیدای، فرماندار اوکراینی منطقه لوهانسک حمله بزرگ نیروهای روسیه به شرق اوکراین را یک “جهنم” توصیف کرده است. رسانه‌ها گزارش می‌دهند که روسیه عصر دوشنبه 18 اپریل، حمله بزرگی را به شرق اوکراین آغاز کرد و نیروهای این کشور “کرمینا” را تصرف کردند.

از سوی دیگر؛ ناتالیا گومنیوک، روزنامه‌نگار امنیت بین‌المللی و منازعه در توییتی چنین نگاشته است: “فرماندار منطقه لوهانسک، سرگئی گیدای، یک مدیر سرسخت بحران‌، تاجر سابق، مصروف و با اعتماد به نفس است. وقتی از او پرسیدم که در مورد زادگاهش سورودونتسک چه احساسی دارد، گریه کرد. او نمی‌تواند درک کند که چرا روسیه مدارس، پارک‌ها، استخری را که مادرش او را شنا یاد داده بود ویران می‌کند”.

این در حالی مطرح می‌شود که امریکا هیئتی را به پنج کشور اعزام می‌کند تا مقام‌های این کشورها را به منزوی ساختن “هرچه بیش‌تر” روسیه متقاعد کند.

تقلای کانگرس امریکا برای منزوی کردن هرچه بیش‌تر روسیه

ورود بوریس جانسون و اعضای کابینه او به روسیه ممنوع شد

اقدام تلافی‌جویانه؛ روسیه 18 کارمند اتحادیه اروپا را اخراج کرد

کشف اجساد بیش از 900 غیرنظامی در حومه کی‌ف

روسیه: بیش از 1000 تفنگ‌دار دریایی اوکراین در ماریوپل تسلیم شدند

اتحادیه اروپا: جنگ روسیه در اوکراین سبب گرسنگی در جهان می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x