صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گفتگو میان روسیه و اوکراین با میانجی‌گری مالک چلسی در استانبول آغاز شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که هیئت‌های روسیه و اوکراین برای گفتگوها وارد کاخ "دولماباغچه" استانبول شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هیئت‌های روسیه و اوکراین برای گفتگوها وارد کاخ “دولماباغچه” استانبول شدند.

پیک‌آفتاب: منابع تایید کردند که هیئت‌های روسیه و اوکراین به محل برگزاری گفتگوها وارد شده‌اند و قرار است طرفین درباره آتش‌بس، برقراری صلح در اوکراین، نحوه کمک‌رسانی و سایر موضوعات بحث کنند. این گفتگوها با صحبت‌های مقدمانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه آغاز شده است.

رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در جمع هیئت‌های روسیه و اوکراین، قبل از گفتگوهای آن‌ها در استانبول گفت: “زمان آن رسیده که گفتگوها به نتیجه برسد. ما در ترکیه از صمیم قلب این آرزو را داریم و آماده کمک هستیم.”

اردوغان اما چنین تصریح کرد: “دو طرف نگرانی‌های مشروعی دارند. رسیدن به راه‌حلی که برای جامعه بین‌الملل هم قابل پذیرش باشد، ممکن است”.

اردوغان در یک توییت نگاشته: “به عنوان ترکیه، ما هرگز از پذیرفتن مسئولیت صلح و ثبات در منطقه خود و فراتر از آن، ابایی نکرده ایم. طولانی شدن درگیری به نفع کسی نیست. در یک صلح عادلانه هیچ بازنده‌ای وجود نخواهد داشت”.

در همین حال؛ مکس سدون، رئیس دفتر فایننشیل تایمز در مسکو در توییتی نگاشته است: “آخرین دور مذاکرات صلح اوکراین و روسیه در استانبول در جریان است. رومن آبراموویچ، مالک چلسی؛ میانجی غیررسمی پوتین، در محل حضور دارد و در ابتدا در این‌جا در حال گفتگو با اردوغان دیده می‌شود”.

گفتنی است که ترکیه که با روسیه و اوکراین دارای سواحل دریای سیاه است و این کشور به دنبال حفظ روابط خوب با هر دو کشور است و از زمان شروع جنگ پیشنهاد میانجی‌گری را داده است.

آنکارا متحد سنتی کی‌ف است و پهپادهای بیرق‌دار را که اوکراین در درگیری‌ها به کار گرفته است، در اختیار این کشور قرار داده است.

از جانب دیگر، این کشور به دنبال حفظ روابط خوب با روسیه است، زیرا این کشور به شدت به واردات گاز و درآمدهای گردش‌گری وابسته است.

این در حالی مطرح می‌شود که سازمان عفو بین‌الملل امروز سه‌شنبه ۲۹ مارچ، اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین، شبیه اقدامات آن در جنگ سوریه است و افزایش آمار تلفات غیرنظامیان به نگرانی‌ها درباره وقوع “جنایت جنگی” دامن زده است.

عفو بین‌الملل: تهاجم روسیه به اوکراین، تکرار جنگ سوریه است

روسیه به دنبال تقسیم اوکراین؛ زلنسکی: آماده بررسی بی‌طرفانه هستیم

سازمان ملل: در حملات روسیه به اوکراین، قوانین بین‌المللی حقوق بشر نقض شده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x