صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر دفاع امریکا در نشست سری گانگرس این کشور حضور خواهد یافت

میلیتری تایمز با نشر گزارشی گفته است که قرار است لوید آستین، وزیر دفاع امریکا هفته آینده در نشست سری سنای امریکا در مورد خروج سراسیمه این کشور از افغانستان حضور یابد.

میلیتری تایمز با نشر گزارشی گفته است که قرار است لوید آستین، وزیر دفاع امریکا هفته آینده در نشست سری سنای امریکا در مورد خروج سراسیمه این کشور از افغانستان حضور یابد.

پیک‌آفتاب: میلیتری‌ تایمز به نقل از کمیته روابط خارجی سنای امریکا گفته که قرار است لوید آستین، روز سه‌شنبه 11 جنوری، در کمیته روابط خارجی سنا در یک مرکز فوق سری صحبت نماید. به گفته این رسانه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا نیز قرار است همراه آستین در این جلسه اشتراک کند.

طبق گزارش‌های منتشره، پیش از این وزرای دفاع و خارجه امریکا از اشتراک در جلسه استماعیه کمیته روابط خارجی سنای امریکا در 14 سپتمبر خودداری کرده بودند.

هرچند امتناع آن‌ها، واکنش سناتوران امریکایی را در پی داشت و سناتور باب منندز‌ گفته ‌بود در صورت عدم حضور وزیر دفاع با نامزدی او در این سمت مخالفت می‌کند. این سناتور کارکشته خروج سراسیمه امریکا از افغانستان را اشتباهی مهلک خوانده بود.

در پیوند به این مسئله وزارت خارجه چین، امریکا و ناتو را مسئول اوضاع فاجعه‌بار افغانستان دانسته بود و خواستار آزادسازی هرچه زودتر دارایی‌های منجمد شده این کشور شده بود.

چین: امریکا و ناتو مسؤلین وضعیت فاجعه‌بار افغانستان هستند

از سوی دیگر، کاخ سفید به تاریخ 27 دسمبر گفته بود که رئیس جمهور بایدن، بودجه دفاعی 770 میلیارد دالری را که پیش‌تر از این از سوی هر دو مجلس به تصویب رسیده بود را امضا نمود و بخشی از این بودجه به کمیسیون ویژه‌ای تعلق دارد که جنگ 20 ساله امریکا در افغانستان را بررسی می‌کند.

جنگ 20 ساله امریکا در افغانستان از سوی یک کمیسیون ویژه بررسی می‌شود

از جانب دیگر، مقامات امریکایی از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی مثل القاعده و داعش در افغانستان نگران‌اند. هرچند لوید آستین، پیش از این تاکید کرده ‌بود که ارتش امریکا می‌تواند با استفاده از طیاره‌های بی‌سرنشین تهدیدات ناشی از افغانستان را هدف قرار دهد.

این در حالی است که پیش‌تر جنرال مارک میلی شکست افغانستان را استراتیژیک خوانده بود.

ژنرال مارک میلی شکست افغانستان را استراتیژیک خواند

بایدن بدترین رئیس جمهور امریکا از دید شهروندان افغانستان

استقبال طالبان از توصیه کانگرس امریکا به دولت بایدن برای آزاد‌‌سازی پول‌های منجمد شده افغانستان

ند پرایس: امریکا به تنهایی به بحران انسانی در افغانستان رسیدگی نمی‌تواند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x