صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بایدن بدترین رئیس جمهور امریکا از دید شهروندان افغانستان

مایکل والتز عضو جمهوری‌خواه کانگرس امریکا به تازگی گفته است که وضعیت زنان و حقوق بشر در افغانستان فاجعه‌بار است و از این منظر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا از دید شهروندان افغانستان بدترین رئیس جمهور امریکا است که مولد وضعت پیش آمده در افغانستان شده است.

مایکل والتز عضو جمهوری‌خواه کانگرس امریکا به تازگی گفته است که وضعیت زنان و حقوق بشر در افغانستان فاجعه‌بار است و از این منظر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا از دید شهروندان افغانستان بدترین رئیس جمهور امریکا است که مولد وضعت پیش آمده در افغانستان شده است.

پیک‌آفتاب: مایکل والتز تاکید کرده که جو بایدن در آغاز فعالیت‌هایش وعده کرده بود که حقوق بشر، زنان و آموزش را در در افغانستان در اولویت کاری‌اش قرار می‌دهد، اما با گذشت زمان چنین وعده‌ها تحقق نیافت و افغانستان در قعر فلاکت سقوط کرد.

این عضو کانگرس که زمانی خود به عنوان سرباز در جنگ افغانستان حضور داشته به “میلیتاری تایمز” گفته است: “اگر به اتفاقاتی که برای اقلیت‌ها و زنان در افغانستان پس از 15 اگست افتاده نگاه کنید در می‌یابید که عمق فاجعه در چه حد است و این به خاطر تصمیم‌های سحطی و یک‌جانبه جو بایدن رخ داده است. او درواقع هیچ کاری برای حقوق بشر انجام نداده است”.

این عضو کانگرس به وضعیت ایغورها، کوبایی‌ها و نسل‌کشی جاری در چین نیز اشاره کرده و وضعیت آن‌ها تأسف‌بار خوانده است.

والتز تصریح کرده که از نگاه شهروندان افغانستان، ایغورها و کوبایی‌ها؛ بایدن در حال حاضر بدترین رئیس جمهور در تاریخ مدرن امریکا است و در این مسئله هیچ جای شک و تردید وجود ندارد.

این عضو کانگرس در بخشی از صحبت‌های خود گفته است: “امریکا به عقب برگردد و در افغانستان با گروه‌های مختلف، تمامیت‌خواه، مرتجع و افراطی مبارزه کند تا اوضاع بهبود یابد”.

از جانب دیگر، این عضو کانگرس پیش‌تر به رسانه‌های امریکایی راجع به مشکلات شهروندان افغانستان گفته بود که امریکا نباید این کشور را به امان خدا رها کند. او گفته بود: “ترک افغانستان توسط امریکا اشتباهی راهبردی بود”.

والتز با توجه به برگشت طالبان به قدرت، نقش ایران در جنگ‌ها، حضور داعش و وضعیت نابه‌سامان سوریه، هشدار داده که وضعیت حقوق بشری در این کشورها خوب نیست.

از سوی دیگر، اداره جو بایدن به دلیل سقوط افغانستان به دست طالبان در 15 اگست و خروج سراسیمه این کشور از افغانستان، بارها از سوی اعضای کانگرس مورد انتقاد قرار گرفته بود و در پی این مسئله، اعضای کانگرس خواهان استعفای وزیران خارجه و دفاع نیز شده بودند.

موضع‌گیری مایکل والتز در حالی است که پیش‌تر وزارت خارجه روسیه گفته بود که کارمندان سازمان ملل به دلیل مسدود شدن حساب‌های بانکی در افغانستان، پول نقد وارد این کشور می‌کنند تا از بحران پیش‌آمده جلوگیری کند.

روسیه: سازمان ملل جهت جلوگیری از بحران، پول نقد وارد افغانستان می‌کند

سازمان ملل: مردم افغانستان غذا برای خوردن ندارند

هشدار سازمان ملل درباره موج جدید مهاجرت از افغانستان

افغانستان در صدر تقاضای کمک بشری 41 میلیارد دالری سازمان ملل

سازمان ملل: قیمت تریاک پس از حاکمیت امارت اسلامی افزایش یافته است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیدعزیزالله
سیدعزیزالله
2 سال قبل

بایدن رئیس جمهوری آمریکا ناکام بوده.

تماس با ما: contactus@paikaftab.com
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x