صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هشدار سازمان ملل درباره موج جدید مهاجرت از افغانستان

فیلیپو گراندی، رییس کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل درباره وخامت اوضاع افغانستان هشدار داده‌ و گفت که وضعیت این کشور می‌تواند مولد موج جدیدی از مهاجرت‌های گسترده شهروندان افغانستان باشد.

فیلیپو گراندی، رییس کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل درباره وخامت اوضاع افغانستان هشدار داده‌ و گفت که وضعیت این کشور می‌تواند مولد موج جدیدی از مهاجرت‌های گسترده شهروندان افغانستان باشد.

پیک‌آفتاب: فیلیپو گراندی (Filippo Grandi)، رئیس کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل که روز گذشته 7 دسامبر، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، گفت که اوضاع افغانستان بیش از حد تصور خراب است. او گفت در هفته‌های اخیر تعداد افرادی که قصد خروج از افغانستان را دارند، افزایش یافته است.

گراندی افزود: “اکنون 23 میلیون نفر در افغانستان در سطح بالای گرسنگی قرار دارند و با کمک‌های بشردوستانه نمی‌توان اقتصاد فروپاشیده را نجات داد و زندگی مردم را به حالت عادی برگرداند”.

گراندی علاوه کرد: «ما در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد زیادی شهروندان افغانستان برای خروج از کشور بوده‌ایم. ما معتقدیم که رونق بحران عمیق‌تر و بزرگ‌تر در دولت و اقتصاد از هم پاشیده باعث فرار بسیاری از شهروندان افغانستان به کشورهای همسایه و حتی فراتر از آن خواهد شد.»

هم‌زمان با مسئله بالا، مارتین گریفیتس، هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل گفته بود که افغانستان در صدر برنامه‌های نجات و کمک‌های بشری سازمان ملل قرار دارد. او گفته بود که “نیازها در افغانستان بیش از حد تصور فوری است و اساساً نیازها در این کشور سر به فلک کشیده است”.

افغانستان در صدر تقاضای کمک بشری 41 میلیارد دالری سازمان ملل

این در حالی است که فقر شدید، بی‌کاری مضاعف و وضعیت بد اقتصادی، دو دلیل عمده مهاجرت شهروندان کشور به ویژه نسل جوان شده است. در همین حال، ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان در پیامی‌ روز گذشته خود از والیان امارات اسلامی خواست که با همکاری مسئولان ذیربط و علما، با کسانی که قصد مهاجرت از کشور را دارند، دیدار کرده و به مشکلات‌شان رسیدگی نمایند.

پیش از این سازمان ملل گفته بود که آوارگان افغانستانی در زمستان امسال با “فاجعه انسانی” روبه‌رو هستند.

سازمان ملل: آوارگان افغانستانی در زمستان امسال با “فاجعه انسانی” روبه‌رو هستند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x