صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هیئتی از نمایندگان پارلمان فرانسه وارد تایوان شد

گروهی متشکل از نمایندگان پارلمان فرانسه وارد تایوان شد. این مهمترین هیئت اروپایی است که از زمان مانورهای نظامی اخیر چین در اطراف تایوان، از تایپه دیدار می‌کند.

گروهی متشکل از نمایندگان پارلمان فرانسه وارد تایوان شد. این مهمترین هیئت اروپایی است که از زمان مانورهای نظامی اخیر چین در اطراف تایوان، از تایپه دیدار می‌کند.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه تایوان امروز چهارشنبه هفتم سپتمبر، گفت که هیئت پنج نفره نمایندگان پارلمان فرانسه از سوی سناتور سیریل پلاوات رهبری می‌شود.

براساس اعلام این وزارت‌خانه، این چهارمین دیدار نمایندگان فرانسوی از تایوان طی یک سال گذشته است.

تایوان در تهدید دائمی تهاجم بیجینگ به سر می‌برد و چین در حالی که این جزیره را بخشی از قلمرو خود می‌داند، تهدید کرده که روزی حتی در صورت لزوم با استفاده از زور، آن‌را دوباره تصرف می‌کند.

چین: تایوان خاک ماست؛ از تهدیدهای امریکا نمی‌ترسیم

هم‌چنین بیجینگ مخالف هرگونه اقدام دیپلماتیکی است که موجب مشروعیت بخشیدن به تایوان است و همواره از بازدید مقامات غربی از تایپه انتقاد کرده است.

در اوایل ماه اگست، بیجینگ در تلافی سفر ماه گذشته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان، با برگزاری یک مانور نظامی در اطراف جزیره تایوان، اقدام به نمایش قدرت کرد.

این مانور، بزرگ‌ترین و تهاجمی‌ترین تمرینات نظامی چین طی سه دهه اخیر ارزیابی شد. با این حال، پس از سفر پلوسی، چند هیئت امریکایی دیگر از این جزیره دیدن کردند.

در سال‌های اخیر، بسیاری از کشورهای اروپایی نیز حمایت گسترده‌تری از تایپه نشان داده‌اند. هم‌چنین حمله روسیه به اوکراین این نگرانی را در غرب تشدید کرده که چین نیز به حمله مشابهی در مورد تایوان دست بزند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزارت خارجه امریکا فروش تجهیزات نظامی به ارزش ۱.۱ میلیارد دالر به تایوان را تایید کرد. دولت امریکا به تاریخ دوم سپتمبر، این موضوع را به کانگرس این کشور اطلاع داد.

وزارت خارجه امریکا فروش بیش از یک میلیارد دالر تجهیزات نظامی به تایوان را تایید نمود

دیدار فرماندار ایالت ایندیانا با رئیس جمهور تایوان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x