صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

همسر رئیس ‌جمهور آلمان خواستار کمک‌ مالی به کودکان افغانستان شد

همسر رئیس جمهور آلمان و یکی از حامیان "یونیسف" نسبت به وضع میلیون‌ها کودک در افغانستان ابراز تاسف کرده است. یونیسف در تازه‌ترین گزارش خود گفته که جان یک میلیون کودک افغانستانی به خاطر سوءتغذیه حاد در خطر است.

همسر رئیس جمهور آلمان و یکی از حامیان “یونیسف” نسبت به وضع میلیون‌ها کودک در افغانستان ابراز تاسف کرده است. یونیسف در تازه‌ترین گزارش خود گفته که جان یک میلیون کودک افغانستانی به خاطر سوءتغذیه حاد در خطر است.

پیک‌آفتاب: الکه بودنبندر، روزگذشته ۲۰ قوس، به روزنامه گروه رسانه‌ای فونکه گفته است: «پس از تغییر قدرت در افغانستان، حدود نیمی از کودکان غذای کافی ندارند و بلاتکلیفی و نگرانی بسیار زیاد شده است.» او افزوده است، با رسیدن فصل زمستان، ممکن است بسیاری از این کودکان بر اثر سوء‌تغذیه حاد بمیرند. همسر رئیس جمهور آلمان از این وضع ابراز تاسف کرده و تاکید کرده که این کودکان به کمک جهانیان وابسته هستند.

بودنبندر، در هفتادوپنجمین سالروز تاسیس صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، بر کمک‌رسانی به کودکان افغانستان تاکید کرده و گفته است: «قحطی در افغانستان نشان می‌دهد که حمایت مالی از یونیسف برای بهبود وضعیت کودکان چقدر مهم است.»

به تازگی بانک جهانی اعلام کرده که کشورهای کمک‌کننده به صندوق بازسازی افغانستان، در زمینه انتقال ۲۸۰ میلیون دالر از پول‌های منجمد شده افغانستان به نهادهای کمک‌رسان سازمان ملل از جمله یونیسف موافقت کرده‌اند.

آزادسازی 280 میلیون دالر دارایی‌های افغانستان از سوی بانک جهانی

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که پیش از این سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده‌اند که تا پایان سال جاری میلادی حدود ۳.۲ میلیون کودک در افغانستان دچار سوءتغذیه حاد خواهند شد.

هم‌چنین صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل برای جلوگیری از فروپاشی نظام صحی و نجات کودکان در افغانستان درخواست دو میلیارد دالر کرده است.

3.2 میلیون کودک در افغانستان از فقر و سوء تغذیه شدید رنج می‌برند

درخواست دو میلیارد دالری یونیسف برای نجات کودکان افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x