صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

معاون رئیس جمهوری فراری افغانستان، خواهان افشای گفتگوها با خلیل‌زاد و دیپلومات‌های خارجی شد

صالح: «من از اشرف‌غنی می‌خواهم که جریان گفتگوها با خلیل‌زاد و دیپلومات‌های خارجی در مورد صلح را که در ماه جولای و اگست صورت گرفته است، به هدف مقابله با تبلیغات گسترده که گویا تمامی تقصیرها بردوش افغان‌ها است، افشا کند. من می‌دانم که این نوارها وجود دارد و امیدوارم داشته باشید. حالا وقتش است.»

امرالله صالح، معاون رییس جمهوری پیشین افغانستان، از محمداشرف غنی خواسته که نوارهای گفتگوها با خلیل‌زاد و دیپلومات‌های خارجی را همگانی کند. این گفتگوها در مورد روند صلح افغانستان و در ماه‌های اگست و جولای صورت گرفته است.

پیک‌آفتاب: آقای صالح در رشته توییت‌هایی از آقای غنی خواسته تا جریان گفتگوها با خلیل‌زاد، نماینده پیشین امریکا در روند صلح افغانستان و دیپلومات‌های خارجی را همگانی سازد. آقای صالح هدف از این افشاگری را پاسخ به اظهارات اخیر خلیل‌زاد عنوان داشته که گفته بود، سقوط حکومت افغانستان نتیجه‌ای لجاجت غنی، خودخواهی سیاست‌‎مداران و ضعف نیروهای امنیتی افغانستان است.

معاون پیشین رییس جمهوری فراری افغانستان در حساب توییتر خود نوشته است: «من از اشرف‌غنی می‌خواهم که جریان گفتگوها با خلیل‌زاد و دیپلومات‌های خارجی در مورد صلح را که در ماه جولای و اگست صورت گرفته است، به هدف مقابله با تبلیغات گسترده که گویا تمامی تقصیرها بردوش افغان‌ها است، افشا کند. من می‌دانم که این نوارها وجود دارد و امیدوارم داشته باشید. حالا وقتش است.»

آقای صالح همچنین در این توییت‌ها، از پنهانکاری خلیل‌زاد در مورد روند صلح انتقاد کرده و گفته، درحالی که افغانستانی‌ها با یک تراژدی و شکنجه مواجه هستند، آقای خلیل‌زاد با لبخند برای طالبان تروریست لابی‌گری می‌کند. به گفته‌ای معاون رییس جمهوری فراری، آقای خلیل‌زاد ضمایم توافق دوحه را از حکومت وقت افغانستان پنهان کرده است.

این توییت‌ها درحالی نوشته می‌شود که به تازگی زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین امریکا در روند صلح افغانستان گفته که ایالات متحده باید با طالبان تعامل نماید. او هشدار داده که فروپاشی حکومت جدید طالبان در کابل باعث ایجاد یک بحران انسانی عظیم، مهاجرت میلیون‌ها افغان، بی‌ثباتی منطقه و ایجاد فضایی برای تروریسم می‌شود.

خلیل‌زاد: غنی فکر می‌کرد بدون ایالات متحده می‌تواند در قدرت بماند

             
     

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Heidary
Heidary
2 سال قبل

مفید بود

تماس با ما: contactus@paikaftab.com
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x