صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

قمر باجوه به جامعه جهانی: برای مهار بحران در افغانستان اقدام کند

روزنامه دیلی تایمز با نشر گزارشی گفته که جنرال قمر باجوه، رئیس ستاد ارتش پاکستان از جامعه جهانی خواسته که جهت مهار بحران در افغانستان وارد عمل شوند.

روزنامه دیلی تایمز با نشر گزارشی گفته که جنرال قمر باجوه، رئیس ستاد ارتش پاکستان از جامعه جهانی خواسته که جهت مهار بحران در افغانستان وارد عمل شوند.

پیک‌آفتاب: رئیس ستاد ارتش پاکستان گفته است برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان، نیاز است که جامعه جهانی به مردم افغانستان کمک کند و جلو فروپاشیدگی را بگیرد.

دیلی تایمز تصریح کرده که رئیس ستاد ارتش پاکستان این موضوع را در گفتگوی تلفنی با کریستین فلیپ هولیر ترنر، کمیشنر عالی بریتانیا در امور در پاکستان مطرح کرده ‌است.

جنرال باجوه افزوده‌ است که کمک‌های جامعه جهانی برای شهروندان افغانستان و جلوگیری از بحران انسانی در این کشور برای صلح و ثبات منطقه مهم است.

این در حالی مطرح می‌شود که کمیته بین‌المللی نجات به تازگی گفته ‌است که در ماه‌های اول سال جاری میلادی، حدود 55 درصد از مردم افغانستان با فقر و گرسنگی فزاینده مواجه خواهند شد که از بین آن‌ها 9 میلیون نفر در قحطی به سر خواهند برد.

افزون بر موارد بالا، نیویورک‌ تایمز پیش‌تر با نشر مقاله‌ای گفته بود که مسئولیت شکست امریکا در افغانستان به دوش پاکستان است و این کشور همواره نقش مخرب در معادلات افغانستان داشته است.

پاکستان امریکا را «فریب» داده است

از سوی دیگر، ترنر افزوده: “بریتانیا کمک‌های خود را به افغانستان دو برابر می‌کند”. او تصریح کرده است: “علاوه بر تعهد کمک 286 میلیون پوندی که از سوی وزیر خارجه بریتانیا در نشست G7 اعلام شده بود، این کشور 75 میلیون پوند دیگر را برای رفع نیازهای بشردوستانه به افغانستان کمک می‌کند”.

هر چند سناتور باب منندز، پیش‌تر گفته بود: “همان‌طور که ماه گذشته به این کمیته گفتم، شکست ماموریت ما در افغانستان، تا حدی به دلیل سال‌ها رفتار دوگانه پاکستان بوده است”.

رفتار دوگانه پاکستان، دلیل شکست امریکا در افغانستان

از سوی دیگر عمران خان، نخست وزیر پاکستان پیش‌تر گفته بود که کشورش تاوان 20 سال گذشته امریکا در افغانستان را پرداخت می‌کند. او گفته بود: “امریکا در طول جنگ بیست ساله خود علیه تروریسم در افغانستان، اشتباهاتی مرتکب شده و پاکستان مجبور است بار سنگین این وضعیت را متحمل شود”.

عمران خان: پاکستان تاوان اشتباهات ۲۰ سال گذشته امریکا در افغانستان را می‌پردازد

این در حالی است که شهروندان افغانستان، پاکستان را در بحران پیش‌آمده سیاسی و اقتصادی در این کشور دخیل می‌دانند و بارها از سیاست پاکستان در قبال افغانستان انتقاد کرده‌اند. از جانب دیگر کریس الکساندر، یکی از دیپلماتان مشهور کانادایی پیش‌تر گفته بود که پاکستان حامی تروریسم است.

کریس الکساندر: پاکستان حامی اصلی تروریسم است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x