صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عمران خان: پاکستان تاوان اشتباهات ۲۰ سال گذشته امریکا در افغانستان را می‌پردازد

نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که امریکا در طول جنگ بیست ساله خود علیه تروریسم در افغانستان، اشتباهاتی مرتکب شده و پاکستان مجبور است بار سنگین این وضعیت را متحمل شود.

نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که امریکا در طول جنگ بیست ساله خود علیه تروریسم در افغانستان، اشتباهاتی مرتکب شده و پاکستان مجبور است بار سنگین این وضعیت را متحمل شود.

پیک‌آفتاب: به گزارش رسانه‌های پاکستانی؛ عمران‌خان، نخست‌وزیر این کشور روز گذشته ۲۲ قوس، در یک نشست خبری از رسانه‌های غربی انتقاد کرده و گفته که آن‌ها به جای تقدیر از اسلام‌آباد به خاطر فداکاری‌هایی که در افغانستان انجام داده است، پاکستان را به «بازی دوگانه» متهم کرده‌ و در سطح بین‌المللی شهرت این کشور را آسیب رسانده‌اند.

عمران‌خان در ادامه گفته که در طول جنگ ۲۰ ساله افغانستان، پاکستان متحمل بزرگ‌ترین خسارات جانبی شده است. زیرا به باور خان؛ با اشتباهات امریکا، میلیون‌ها تن به پاکستان آواره و صدها میلیون دالر به این کشور خسارت وارد شده است. او افزوده که ناتوانی رهبری ملی در مدیریت عاقلانه وضعیت افغانستان، این کشور را به دو بخش اصلی طرف‌دار و ضد امریکا تبدیل کرد.

نخست‌وزیر پاکستان هم‌چنین گفت که این کشور به دلایل نادرستی از سوی جامعه بین‌المللی مقصر شناخته می‌شود، در حالی که در قساوت‌های دهلی‌نو در جامو و کشمیر تحت اشغال هند (IOJK) نیز مقصر دانسته می‌شود.

این گفته‌های عمران‌خان در حالی مطرح شده است که پاکستان بارها از سوی حکومت پیشین افغانستان، امریکا و جامعه غربی به بازی‌های دوگانه در قبال افغانستان متهم شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x