صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نخست وزیر سابق اسرائیل: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد

پیک آفتاب:با توجه به گزارش بدست آمده،از خبرگزاری سما فلسطین، ایهود اولمرت در یادداشتی،نوشته است: اکثریت اسرائیلی‌ها معتقدند تنها انگیزه برای گسترش جنگ و حمله به رفح، حفظ آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو است؛ زیرا این حمله به‌ هیچ عنوان به نفع اسرائیل نیست. وی می گوید هیچ فردی در اسرائیل نیست که مشتاق شنیدن خبر […]

پیک آفتاب:با توجه به گزارش بدست آمده،از خبرگزاری سما فلسطین، ایهود اولمرت در یادداشتی،نوشته است: اکثریت اسرائیلی‌ها معتقدند تنها انگیزه برای گسترش جنگ و حمله به رفح، حفظ آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو است؛ زیرا این حمله به‌ هیچ عنوان به نفع اسرائیل نیست.

وی می گوید هیچ فردی در اسرائیل نیست که مشتاق شنیدن خبر کشته شدن یحیی السنوار رئیس حماس در نوار غزه یا محمد الضیف فرمانده گردان‌های القسام نباشد اما روند جنگ و اولویت‌های آن نباید تابع اهداف شخصی نتانیاهو باشد.

نخست وزیر سابق اسرائیل اضافه کرد:نتانیاهو و افسران ارشد ارتش می‌دانند که تصرف رفح هیچ اهمیتی در ارتباط با منافع استراتژیک اسرائیل ندارد.

در ادامه اولمرت گفت: نابود کردن گروه حماس در رفح به دور از شرایط فعلی یک هدف مهم است،زیرا چنین هدفی مستلزم ماه‌ها نبرد طولانی است که منجر به کشته شدن هزاران فلسطینی خواهد شد؛ امری که اعتبار باقی مانده اسرائیل در سطح بین‌المللی را نابود خواهد کرد.

وی افزود: تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند و به صدور حکم دستگیری رهبران و افسران اسرائیلی منجر خواهد شد.

اولمرت گفت: نتانیاهو از مدت‌ها پیش فکر کردن درباره آنچه برای اسرائیل، آینده و منافع راهبردی آن بهتر است را متوقف کرده و روی آینده سیاسی خود متمرکز شده است.

وی افزود: درک این نکته حائز اهمیت است که اسرائیل در این رویارویی پیروز بیرون نخواهد آمد و صحبت‌های فخرآمیز درباره پیروزی مطلق نشان دهنده حماقت و غرور و اساساً تلاشی برای فرار از محاکمه است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x