صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان تصاویر «غیرشرعی» را از دیوارهای کابل پاک می‌کند

تصاویر غیرشرعی از دیوارهای کابل پاک می‌شود. شهرداری پایتخت گفته که، این تصاویر خلاف موازین شرعی است.

تصاویر غیرشرعی از دیوارهای کابل پاک می‌شود. شهرداری پایتخت گفته که، این تصاویر خلاف موازین شرعی است.

پیک‌آفتاب: شهرداری کابل امروز دوشنبه ۲۹ قوس، در رشته‌ توئیت‌هایی گفته که این تصاویر خلاف موازین شرعی است و باید از سطح شهر پاک شود. این اداره در حساب توییتر خود نوشته است: “روند حذف تصاویر تبلیغاتی مغایر با موازین شرعی در حال انجام است!” این اداره افزوده است: “باید به حدود و ارزش‌های اخلاقی توجه شود.”

شهرداری هم‌چنین گفته که توجه به ارزش‌ها و حدود اخلاقی در جامعه، بر تمامی مردم واجب شمرده می‌شود و لازم است تا تمامی اصناف این موارد را در لوحه‌ها و اشتهارات خود رعایت کنند.

تصاویری که از سوی شهرداری در کابل هم‌رسانی شده، نشان می‌دهد که این اداره به‌روی لوحه‌های تبلیغاتی که از عکس زنان استفاده شده است، رنگ پاشیده است. این اداره هم‌چنین تابلوهای مربوط به آرایش‌گاه‌های زنان را با پاشیدن رنگ از بین برده است.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، محدودیت‌های شدیدی در بخش‌های مختلف وضع شده است. طالبان بسیاری از فعالیت‌ها به‌خصوص فعالیت‌های مربوط به زنان را غیراسلامی می‌داند. آنان هم‌چنین مکاتب و دانشگاه‌ها را بر روی دختران بسته نموده و به زنان کارگر نیز اجازه رفتن به محل وظیفه نمی‌دهند. مقامات طالبان گفته‌اند که هنوز محیط مصئون شرعی برای زنان به وجود نیامده است.

نگرانی سازمان ملل از نقض صریح حقوق زنان زیر سلطه امارات اسلامی

سیگار: محدودیت‌های تازه طالبان، دختران را از آموزش محروم می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x