صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شهروندان: امریکا غرامت 20 سال کشتار شهروندان افغانستان را بپردازد

معترضان در ولایت‌های کابل، ننگرهار، بلخ و میدان‌وردک می‌گویند که حمله 11 سپتمبر 2001، هیچ ربطی به افغانستان ندارد. این معترضان از امریکا خواستند که به خاطر قتل هزاران شهروند افغانستان در 20 سال گذشته، غرامت پرداخت کند.

معترضان در ولایت‌های کابل، ننگرهار، بلخ و میدان‌وردک می‌گویند که حمله 11 سپتمبر 2001، هیچ ربطی به افغانستان ندارد. این معترضان از امریکا خواستند که به خاطر قتل هزاران شهروند افغانستان در 20 سال گذشته، غرامت پرداخت کند.

پیک‌آفتاب: شهروندان در شهرهای کابل، جلال‌آباد، مزارشریف و میدان‌شهر، امروز سه‌شنبه 26 دلو، در اعتراض به تصمیم اخیر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا دست به اعتراض زدند.

معترضان در کابل با برپایی راهپیمایی، گفتند که یازدهم سپتمبر هیچ ربطی به مردم افغانستان ندارد. باشندگان پایتخت که در مقابل نمایندگی سازمان ملل در کابل تجمع کرده‌اند، با حمل پلاکاردهایی، خواهان پرداخت غرامت از سوی امریکا شدند. آنان تاکید کردند که در 20 سال گذشته، امریکا هزاران شهروند افغانستان را به قتل رسانده و زیرساخت‌های افغانستان را تخریب کرده است. این شهروندان تاکید کردند که امریکا باید غرامت هزاران نفر و تخریب افغانستان را بدهد. معترضان هم‌چنین شعار دادند که جو بایدن، از دشمنی با مردم افغانستان دست بکشد.

هم‌زمان معترضان در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار نیز، تصمیم جو بایدن را ظالمانه و ناعادلانه خوانده و از جامعه جهانی خواستند تا خواستار آزادی پول‌های مردم افغانستان شود. این معترضان تاکید کردند که امریکا به هیچ‌وجه حق مسدود کردن و استفاده از دارایی‌های افغانستان را ندارد.

هم‌چنین شهروندان در ولایت‌های میدان‌وردک و بلخ نیز با برپایی تجمع اعتراضی، خواهان بازگردان دارایی‌ها بلاک شده افغانستان از سوی امریکا شده‌اند.

جو بایدن به تازگی فرمانی را امضا کرده که به اساس آن، 3.5 میلیارد دالر از سرمایه‌های نقدی بلوکه شده افغانستان را به بهانه غرامت به خانواده‌های امریکایی توزیع می‌کند.

تقسیم سرمایه‌های ملی افغانستان بین خانواده‌های امریکایی

این تصمیم اعتراضات زیادی را در داخل و خارج افغانستان در پی داشته است. شهروندان افغانستان این تصمیم بایدن را سرقت علنی دارایی‌های افغانستان خوانده‌اند.

سعودی می‌زند، امریکا از افغانستان تاوان می‌گیرد

دزدی از گدا

نماینده کانگرس امریکا: تصمیم بایدن نهایت «بی‌وجدانی» است

دیده‌بان حقوق بشر: امریکا به جای طالبان، مردم افغانستان را مجازات می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x