صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نماینده کانگرس امریکا: تصمیم بایدن نهایت «بی‌وجدانی» است

یک نماینده کانگرس امریکا در انتقاد از تصمیم تازه جوبایدن، رئیس جمهور این کشور، آن را اوج «بی‌وجدانی» خوانده و گفته که امریکا مردمان بی‌گناه را مجازات می‌کند و سالانه میلیاردها دالر را در اختیار حامیان تروریسم قرار می‌دهد.

یک نماینده کانگرس امریکا در انتقاد از تصمیم تازه جوبایدن، رئیس جمهور این کشور، آن را اوج «بی‌وجدانی» خوانده و گفته که امریکا مردمان بی‌گناه را مجازات می‌کند و سالانه میلیاردها دالر را در اختیار حامیان تروریسم قرار می‌دهد.

پیک‌آفتاب: واکنش‌ها به تصمیم رئیس جمهور امریکا مبنی بر پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حمله 11 سپتمبر 2001 از ذخایر ارزی افغانستان ادامه دارد. ایلهان عمر، یک نماینده مسلمان کانگرس امریکا گفته در حالی که در حمله 11 سپتمبر حتا یک شهروند افغانستان حضور نداشت، دولت امریکا می‌خواهد از سرمایه ملی افغانستان خسارت آن حمله را پرداخت نماید، اما سالانه میلیاردها دالر را در اختیار حامیان اصلی گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد. این نماینده کانگرس امریکا در ادامه تاکید کرده که حتا اگر چنین نبود، مجازات میلیون‌ها انسان گرسنه، جنایت و نهایت بی‌وجدانی است.

او در حساب توییتر خود نوشته است: “در میان هواپیماربایان حتی یک افغان وجود نداشت. در همین حال، ما میلیاردها دالر به دولت‌های عربستان سعودی و مصر می‌دهیم که ارتباط مستقیمی با تروریست‌های 11 سپتمبر دارند. حتی اگر این‌طور نبود، مجازات میلیون ها نفر از گرسنگان برای این جنایات بی‌وجدانی است.”

از سوی دیگر، بری آموندسون که برادرش در حمله 11 سپتمبر کشته شده، گفته که این اقدام بایدن نه تنها مشکل را حل نمی‌کند که رنج بیش‌تری را متوجه شهروندان بی‌گناه افغانستان می‌کند. او گفته است: “من می‌ترسم که نتیجه نهایی ضبط این پول، آسیب بیش‌تر به افغان‌های بی‌گناهی باشد که قبلاً رنج زیادی را متحمل شده‌اند.”

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا روز گذشته فرمان اجرایی را صادر کرد که به اساس آن، نیمی از ۷ میلیارد دالر دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان به خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتمبر توزیع می‌شود. رئیس جمهور امریکا، فرمان پرداخت سرمایه‌های مردم افغانستان را به عنوان غرامت حمله القاعده صادر کرده است. به اساس این فرمان، ۳.۵ میلیارد دالر دیگر این پول، برای کمک‌های فوری بشردوستانه در افغانستان اختصاص داده شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x