صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سیگار: طالبان قصد سازش با دیگران را ندارند

طالبان با تشکیل کابینه کاملاً مردانه، نشان داد که قصد سازش با دیگر گروه‌های سیاسی و اجتماعی را ندارند. اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته که رفتار طالبان نشان می‌دهد که آنها در صدد انحصار قدرت هستند.

طالبان با تشکیل کابینه کاملاً مردانه، نشان داد که قصد سازش با دیگر گروه‌های سیاسی و اجتماعی را ندارند. اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته که رفتار طالبان نشان می‌دهد که آنها در صدد انحصار قدرت هستند.

پیک‌آفتاب: سیگار یا اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، در رشته توییت‌هایی گفته که طالبان قصد ندارند دیگر گروه‌های اجتماعی از جمله زنان را در قدرت سهیم سازند. این اداره با اشاره به معرفی کابینه 33 نفری طالبان در 7 سپتمبر، نوشته که طالبان عمداً کابینه کاملاً مردانه معرفی کردند تا نشان دهند که آنها قصد سازش با دیگر گروه‌های اجتماعی و جریان‌های سیاسی را ندارند.

سیگار نوشته است: “به نظر می‌رسید که عمداً طراحی شده است و به جهان خارج و دیگر افغانستانی‌ها نشان می‌دهد که جنبش [طالبان] در حال حاضر هیچ دلیلی برای سازش با کسی جز خود نمی‌بیند.”

این در حالی است که به نوشته سیگار، در 15 اگست و پس از فرار اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین و ورود نیروهای طالبان به کابل؛ عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی؛ حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در کابل ماندند و با ساختن یک شورای موقت تلاش داشتند تا زمینه انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را فراهم سازند.

تشکیل کابینه انحصاری از سوی طالبان با واکنش‌ها داخلی و خارجی مواجه شد و بسیاری از کشورها هشدار دادند در صورتی که حکومت همه‌شمول و فراگیر با حضور زنان ساخته نشود، کشورهای جهان طالبان را به رسمیت نخواهد شناخت. حتا کشورهای حامی امارت اسلامی نیز نسبت به انحصار قدرت از سوی طالبان هشدار داده‌اند.

ادامه‌ی فشارها بر امارت اسلامی؛ سفارت‌های حامی طالبان در کابل خواهان تشکیل حکومت فراگیر شدند

حسین امیر عبداللهیان؛ یک جریان به تنهایی قادر نیست در افغانستان حکومت کند

اما طالبان ادعا می‌کنند که حکومت آنها همه‌شمول است.

مجاهد: شرایط به رسمیت شناختن را تکمیل کردیم، به کسی اجازه دخالت نمی‌دهیم

طالبان: کابینه همه‌شمول در حال تکمیل شدن است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x