صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: کابینه همه‌شمول در حال تکمیل شدن است

بلال کریمی: "کابینه در حال تکمیل شدن است. این کابینه، همه اقشار و استعدادهایی که از همه‌ بخش‌های کشور نمایندگی کند را شامل خواهند شد".

مقامات گروه طالبان امروز اعلام کرده‌اند که کابینه آنها که در آن از اقشار مختلف افغانستان حضور دارند، در حال کامل شدن است.

پیک‌آفتاب: بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان می‌گوید که آنان می‌کوشند تا افراد متخصص و مسلکی را در کابینه خویش بگمارند.

آقای کریمی می‌گوید: “کابینه در حال تکمیل شدن است. این کابینه، همه اقشار و استعدادهایی که از همه‌ بخش‌های کشور نمایندگی کند را شامل خواهند شد”.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که با گذشت نزدیک به سه ماه از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، تا هنوز هیچ کشوری این حکومت را به رسمیت نشناخته و آن را یک حکومت همه شمول نمی‌داند و همواره بر ایجاد یک حکومت فراگیر در افغانستان تأکید می‌کند.

از جانب دیگر، برخی از شهروندان افغانستان از رهبران طالبان اکیداً می‌خواهند که از کادرهای نظامی پیشین برای ایجاد یک اردوی منظم و منسجم استفاده کنند.

ایجاد حکومت همه‌شمول و فراگیر از مسایلی است که جهان همواره بر آن تأکید کرده است، اما طالبان تاکنون نتوانسته است که معیار جهان را تکمیل و آنها را برای به رسمیت شناختن دولت طالبان مجاب کند.

این مسئله درحالی مطرح می‌شود که طالبان از زمان تسلط بر افغانستان، بنا به زعم خودشان برای کسب مشروعیت بین‌المللی تلاش کرده‌اند. جامعه جهانی اما به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان را مشروط دانسته و عملکرد این گروه را در قبال مسایل حقوق بشری معیار قرار داده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x