صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سفارت امریکا در مسکو از وقوع حملات تروریستی در روسیه هشدار داد

سفارت امریکا در مسکو به امریکایی‌ها از خطر حملات تروریستی احتمالی در روسیه هشدار داد و گفته است که شهروندان امریکایی مقیم روسیه باید این کشور را ترک کنند.

سفارت امریکا در مسکو به امریکایی‌ها از خطر حملات تروریستی احتمالی در روسیه هشدار داد و گفته است که شهروندان امریکایی مقیم روسیه باید این کشور را ترک کنند.

پیک‌آفتاب: سفارت امریکا در روسیه به امریکایی‌های مقیم این کشور هشدار داده و توصیه کرده است که در مورد خروج از روسیه فکر کنند.

سفارت امریکا احتمال “حمله به مراکز خرید و ایستگاه‌های مترو” در مسکو، سن‌پترزبورگ و مناطق سرحدی با اوکراین را اعلام کرد.

وزارت خارجه روسیه اما در مورد این مسئله در توییتی گفته است: “سفارت امریکا در مسکو هشدار امنیتی برای شهروندان امریکایی در رابطه با حملات تروریستی احتمالی در روسیه صادر کرد”. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سفارت امریکا مقیم روسیه یک سوال پرسیده است: “آیا داده‌ها را از طریق کانال‌های رسمی با هم‌کاران روسی شریک کرده اید؟ اگر نه، چه باید بکنیم؟”.

به گفته منابع رسانه‌ای، تهدید حملات به مراکز تجارتی، ایستگاه‌های مترو و سایر مکان‌های پر ازدحام در شهرهای بزرگ از جمله مسکو و سن‌پترزبورگ و هم‌چنین در مناطق پر تنش در امتداد مرز روسیه با اوکراین وجود دارد. در پیام هیئت دیپلماتیک چنین آمده است: “سفارت امریکا در مسکو با صدور هشداری عاجل به امریکایی‌های مقیم روسیه توصیه کرده است که در مورد پلان ترک روسیه فکر کنند”.

سفارت امریکا اما به شهروندان‌اش توصیه کرده است: “برنامه‌های امنیتی شخصی خود را تنظیم کنید و برنامه‌های را برای تخلیه از روسیه را در نظر بگیرید که نیازی به کمک مقامات امریکایی ندارد.”

این در حالی است که تنش‌ها بین روسیه و ناتو در مرزهای اوکراین بیش از تصور بالا گرفته و در این راستا امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه، روز یک‌شنبه 20 فبروری، با ولادیمیر پوتین همتای روس خود درباره بحران جاری در اوکراین گفتگو کرد.

تشدید تنش در اوکراین؛ مکرون با پوتین گفتگو می‌کند

بایدن: پوتین به اوکراین حمله می‌کند

بحران اوکراین؛ زلنسکی خواستار سفر بایدن به کی‌ف شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x