صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: در گفتگو با امریکا به هیچ نوع امتیاز توافق نمی‌کنیم

روسیه می‌گوید که در گفتگو با امریکا پیرامون تنش‌ها روی اوکراین به هیچ نوع امتیاز توافق نخواهد کرد.

روسیه می‌گوید که در گفتگو با امریکا پیرامون تنش‌ها روی اوکراین به هیچ نوع امتیاز توافق نخواهد کرد.

پیک‌آفتاب: سرگئی ریباکوف، معاون وزارت خارجه روسیه گفته است: “به هیچ‌گونه امتیاز توافق نخواهیم کرد. این کاملاً مستثنا است. ما از سگنال‌های که در جریان چند روز گذشته از واشنگتن و بروکسل رسیده، راضی نیستیم”.

روسیه در تلاش کسب توافقات جدید امنیتی با غرب است، اما کشورهای عضو ناتو در مقابل استقرار نیروهای این کشور در مرز اوکراین، موقف جدی و خصمانه اتخاذ کرده‌اند.

از سوی دیگر، روسیه پیشنهادات امنیتی خویش را عنوانی ناتو و امریکا نشر کرده و خواهان گفتگوی فوری با واشنگتن شده بود. در پیشنهادات روسیه آمده که ناتو نباید اجازه دهد که اوکراین عضو این سازمان شود و امریکا نباید در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق پایگاه نظامی داشته باشد.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا این تقاضاهای مسکو را رد کرده و تاکید کرده است که گفتگو تا زمانی پیشرفت نخواهد داشت که تفنگ روسیه در اوکراین صدا کند.

بلینکن در این خصوص اما گفته است: “ما آماده‌ایم به پرخاش‌گری بیش‌تر روسیه قویاً پاسخ بدهیم، اما حل مناقشات از مجرای دیپلماتیک هنوز هم تحقق‌پذیر است درصورتی‌که روسیه آن‌را بپذیرد.”

از سوی دیگر، قرار است گفتگوهای در سطح مقامات بلندرتبه دوطرف تا یک هفته‌ی دیگر در اروپا آغاز شود که در آن روسیه با ناتو و سازمان مرتبط به امنیت در اروپا گفتگو خواهد کرد، در حالی‌که امریکا تلاش دارد به متحدین اروپایی‌اش اطمینان دهد که آنان در حاشیه قرار نخواهند گرفت.

قرار است وندی شرمن، معاون وزارت خارجه امریکا در این گفتگو از واشنگتن نمایندگی کند. شرمن اما در این خصوص گفته است که اکثر پیشنهادات مسکو، موضوعات مناسب برای آغاز گفتگو نیست.

طبق گزارش‌های نشر شده، معاونین وزارت‌های خارجه امریکا و روسیه شام روز گذشته 9 جنوری، با هم دیدار کاری داشتند.

از سوی دیگر، روسیه پیش‌تر گفته بود که امریکا و ناتو، افغانستان را به «سیاه‌چاله فساد» تبدیل کرده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که افغانستان اکنون به سوی یک فاجعه انسانی می‌رود.

امریکا و ناتو، افغانستان را به “سیاه‌چاله فساد” تبدیل کرده است

هر چند جو بایدن،‌ رئیس جمهور امریکا به تاریخ دوم جنوری، به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته بود که در صورت حمله روسیه به اوکراین، امریکا و متحد‌انش “قاطعانه” از کی‌ف دفاع می‌کند. افزون بر آن، چندی پیش وزارت خارجه چین، امریکا و ناتو را مسئول اوضاع فاجعه‌بار افغانستان دانسته بود و خواستار آزادسازی هر چه زودتر دارایی‌های منجمد شده افغانستان شده بود.

بایدن به زلنسکی: امریکا و متحدانش «قاطعانه» از اوکراین دفاع می‌کنند

چین: امریکا و ناتو مسؤلین وضعیت فاجعه‌بار افغانستان هستند

این در حالی است که پیش‌تر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در دیدار با همتای آلمانی خود گفته بود تا زمانی‌که تفنگ روسیه در اوکراین صدا کند، گفتگوها در این زمینه نتیجه نخواهد داشت.

امریکا به آلمان: تا زمانی‌که تفنگ روسیه بر سر اوکراین باشد، گفتگوها نتیجه ندارد

روسیه: سیاست‌های امریکا در قبال افغانستان شکست خورده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x