صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیسپچ: ایران در حال گسترش جنگ نیابتی خود در خاک امریکا است

نشریه آنلاین امریکایی دیسپچ (Dispatch)، ضمن انتشار این خبر که چند عضو اندیشکده «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در امریکا تحت نظارت عوامل ایران قرار گرفته‌اند، نوشت: "ایران در حال گسترش جنگ نیابتی خود به فراتر از فعالیت‌های بدخواهانه‌اش در خاورمیانه و به جبهه دیگری، یعنی خاک امریکاست".

نشریه آنلاین امریکایی دیسپچ (Dispatch)، ضمن انتشار این خبر که چند عضو اندیشکده «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در امریکا تحت نظارت عوامل ایران قرار گرفته‌اند، نوشت: “ایران در حال گسترش جنگ نیابتی خود به فراتر از فعالیت‌های بدخواهانه‌اش در خاورمیانه و به جبهه دیگری، یعنی خاک امریکاست”.

پیک‌آفتاب: این نشریه نوشت که اطلاع یافته چند عضو برجسته اندیشکده «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که در زمینه سیاست جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی فعالیت می‌کند، از طریق نظارت حضوری و عملیات سایبری، هدف افرادی قرار گرفته‌اند که برای دولت ایران کار می‌کردند.

براساس گزارش دیسپچ؛ مارک والاس، مدیرعامل این اندیشکده و مقام پیشین دولت جورج دبلیو بوش؛ جو لیبرمن، سناتور پیشین از حزب دموکرات؛ جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا و تومان کاپلان، میلیاردر امریکایی و سرمایه‌گذار اصلی این اندیشکده، از اهداف عوامل ایران بوده‌اند.

در همین حال، کاپلان به این نشریه گفته است: “تهدید از همان ابتدا وجود داشت. این موضوع روزبه‌روز فراگیرتر شده است”.

براساس این گزارش، کاپلان هشدار FBI را دریافت کرده که معمولاً این هشدارها در مورد فعالیت‌های تهدیدآمیز دولت‌های خارجی متخاصم صادر می‌شود.

دیسپچ به نقل از منابع خود اضافه کرد که عوامل مظنون تحت امر ایران، بررسی‌هایی را درباره زندگی روزانه اعضای این اندیشکده برای “تدارک احتمالی آدم‌ربایی یا ترور برنامه‌ریزی شده” انجام داده‌اند.

هم‌چنین براساس اظهارات این منابع، دست‌کم در سه مورد افراد ناشناس از اعضای اندیشکده عکس گرفته‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده که وزارت دادگستری امریکا به تازگی یکی از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران را به تلاش برای ترور جان بولتون متهم کرد.

هم‌چنین قبل از آن، یک فرد مسلح در نزدیکی خانه مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار مخالف ایران ساکن نیویارک بازداشت شد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا با هشدار نسبت به سرمایه‌گذاری گسترده ایران در زمینه موشکی، این کشور را بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات خاورمیانه نامید.

مکنزی: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات خاورمیانه است

سفیر امریکا در کویت: فعالیت‌های ایران در منطقه بی‌ثبات کننده است

مکنزی: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x