صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مکنزی: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات خاورمیانه است

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا با هشدار نسبت به سرمایه‌گذاری گسترده ایران در زمینه موشکی، این کشور را بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات خاورمیانه نامید.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا با هشدار نسبت به سرمایه‌گذاری گسترده ایران در زمینه موشکی، این کشور را بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات خاورمیانه نامید.

پیک‌آفتاب: جنرال فرانک کنت مکنزی روز جمعه 27 حوت، در آخرین نشست خبری‌اش به خبرنگاران گفت که ایران با تجهیز تسلیحات، حمایت و هدایت گروه‌های نیابتی درگیر با فعالیت‌های تروریستی در کل منطقه، دولت‌های محلی را تضعیف و منافع خود را تعقیب می‌کند.

او تاکید کرد که ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام)، فعالیت‌های ایران و نیروهای نیابتی آن‌را برای جلوگیری از ضربه زدن به منافع امریکا، زیر نظر دارد.

اظهارات این مقام ارشد نظامی امریکا یک روز پس از اصابت چهار موشک به اطراف پایگاه هوایی “بلد” مطرح شده است. پایگاه بلد در شمال بغداد، میزبان پیمان‌کاران امریکایی و جت‌های جنگنده عراقی است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر جنرال فرانک مکنزی به روز سه‌شنبه ۱۵ مارچ، گفته بود که هفت ماه پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان، شاخه داعش خراسان در آن کشور در حال رشد است ولی فعلاً نمی‌تواند به غرب حمله کند.

جنرال مکنزی: داعش در افغانستان در حال رشد است

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما گروه‌های مسلحی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، پیش از این مسئولیت حملات مشابه را برعهده گرفته‌ بودند.

جنرال مکنزی روز گذشته نیز طی سخنرانی در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا اعلام کرد که ایران سه هزار فروند انواع موشک بالستیک دارد که برد برخی از آن‌ها به اسرائیل می‌رسد.

وی گفت، بُرد هیچ‌کدام از موشک‌های ایران فعلاً به اروپا نمی‌رسد، اما حکومت ایران طی 5 تا 7 سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در برنامه موشکی خود انجام داده و بُرد و دقت این موشک‌ها به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است.

جنرال کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا در اظهارات مشابه گفته بود که از نگاه امریکا و نیروهای مسلح این کشور در خاورمیانه، “ایران مهم‌ترین تهدید و یا به زبانی دیگر مهم‌ترین بازیگر بد در سطح منطقه” است و تمرکز امریکا مقابله با تهدیدهای ایران است.

مکنزی: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه است

این در حالی مطرح می‌شود که پنتاگون پیش‌تر گفته بود که اگر ایران به صلاح اتمی مجهز شود، حل هیچ مشکلی در خاورمیانه به آسانی ممکن نیست.

پنتاگون: مشکلات خاورمیانه با وجود ایران اتمی قابل حل نیست

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x